Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1330 ggr
AutumnWicca
11/15/09, 5:40 PM

åsikter om två tyger

Jag letar efter ett rött (åt det orangahållet) tunnt ylle. Har hittat två jag gillar hos Handelsgillet men kan för alt i världen inte bestämma mig för vilket som är snyggast. Det ska bli en klänning, till den kommer jag ha en blå hängselklänning och en ljusgrå kaftan.

SÅ vad tycker ni om dessa:

Nr 1 (se Ljus krappröd)

Nr 2 (se den röda)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
Anthka
11/15/09, 7:45 PM
#1

Jag har tyg av nr1 hemma (till en överklänning), och det är en otroligt vacker färg i verkligheten. Mycket rikligare färg än nr2 (som jag har sett tygprov på).

Inte sagt att nr2 inte är ett snyggt tyg, för det är det. Men vill du ha mycket färg som är klar i nyansen är det nr1 du ska ta.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
11/15/09, 7:52 PM
#2

nr 2 är det den som är diamantmnstrad?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
11/15/09, 8:23 PM
#3

#2 Jupp

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

AutumnWicca
11/15/09, 8:23 PM
#4

#1 Tror du diamantkyperten ser plottrigt ut om man har det på en hel klänning?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
11/15/09, 8:40 PM
#5

#4 jag tror man fegar med mönstrade tyger…. jag har vart rädd i många år för att använda mig av fiskbensmönstrade tyger…. men nu har jag två stycken som ska bli kaftan och eventuellt mellanklänning/hängsleklänning.

dock skulle jag, som är litet rund undvika storrutiga tyger för då ser iaf jag ut mer som en barbapappa ^^ men småmönster är ju inte alls samma sak.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
11/15/09, 8:56 PM
#6

#5 Jag tro diamanterna i tyget är ganska små! men jag undrar hur det blir med broderier på om jag ska ha det tyget

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
Anthka
11/15/09, 9:01 PM
#7

#6 Diamanterna är ganska små (om jag inte mins alldeles tokigt, kan inte titta på det för det ligger längst ner i en karton).

Dessutom tror jag med bestämdhet att det nog kan bli lite plottrigt med broderier på diamantkyperten (men det är min åsikt)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
11/15/09, 9:10 PM
#8

#6 att brodera ridekt på tror inte jag på, däremot så kan du ju göra en "avgränsning" som du broderar på och låter den vara i ett enfärgat tyg. Skitsnygg effekt tycker jag iaf.

Tjejen till vänster här, titta på hennes hängsleklänning, nått sånt med enfärgat som går i ton i ton med det mönstrade kan nog bli skitbra om du broderar på det enfärgade :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
11/15/09, 9:22 PM
#9

Här hitta jag en bild till som visar precis vad jag menar att man kan göra med "sektioner"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/15/09, 10:05 PM
#10

Jag kan tänka mig båda, men den diamantmönstrade skulle jag i så fall sätta ett brickband på, i kontrasterande färger. (Typ gult, grönt, orange, vitt, blått, samt lite-lite rött för att binda samman med klänningen.)

Den klarröda funkar med både broderier och brickband.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: