Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 3629 ggr
LinaN
11/28/09, 11:44 AM

Bildtråd Tornerhästarna/hästarna

Vet att vi haft en sådan här tråd tidigare men tycker det är dags för en ny, då nya medlemmar hittat hit och ma nförhoppningsvis tagit litet nya bilder :)

Din häst, eller dina hästar, de du rider tornerspel med, lajvar med. Hur ser de ut? vad är det för ras? hur kom det sig att du börja rida och träna för torner eller dyl? (AR räknas in här också till viss del, iom att "Barock"ridningen ofta har tjusiga dräkter som verkar iaf hyfsat HK tid emellanåt.)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
11/28/09, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här är min totto.

ca 165 i mankhöjd, korsning shire/ardenner. Brunskimmel, vallack och född 05.

Vi ska börja träna torner nu när han är riden ett år och han behöver mer mental stimulans än vad vanlig skogsridning ger, så litet hjärnnötter i form av andra övningar ska nog göra susen :D

Han är väldigt orädd, men har svårt för att stå stilla när man bara vill stå stilla.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/28/09, 11:58 AM
#2

Hmm… Jag hade hoppats att någon skulle fotat mig på Ekenäs Slott förra året när jag red tornerspel där, men som vanligt så är alla andra med på bild men inte jag. Det är en väldigt speciell arena med en stor stenbro med två valv som man rider igenom och ett 1600-talsslott precis ovanför.

Jag får jaga rätt på någon som kan fota när vi rider nästa gång, helt enkelt! Kanske nån som kan fota när jag tränar lite dressyr i min "medeltida" utrustning också. (Sadel och träns från Portugal, ser medeltida ut.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
11/28/09, 12:01 PM
#3

#2 Jag hittade massor av bilder på dig från Ekenäs igår på FB!! Jag taggade flera stycken om du bara väntar tills personen som hade bilderna godkänner taggningen så har du bilder :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
11/28/09, 12:08 PM
#4

#3 Vem var det då? Ingen från mitt sällskap har fotat mig där, vad jag vet, bara en bild på när vi skrittar ut från banan.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/28/09, 12:12 PM
#5

Bilder Ladies! bilder! ;) inte massa prat ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/29/09, 6:17 PM
#6

Här finns en bild på mig och fullblodet från Ekenäs 2009. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
moondancer
11/30/09, 12:37 AM
#7

#6(men titta, det albumet har man ju kollat i förut. Han har tränat vikingastrid med mig :D )

Härlig bild

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ahnna
11/30/09, 9:57 AM
#8

#7 Jag kan dessvärre bara se de bilderna som jag är taggad i, eftersom han är en såndär doldis som inte visar nåt för folk han inte känner. *muttrar*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
11/30/09, 12:36 PM
#9

#8 så synd Rynkar på näsan

Nästa år hoppas jag att man har tid så man kan ta sig dit och leka lite, och ta massa bilder på allt!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

AutumnWicca
11/30/09, 12:39 PM
#10

#8 Ahnna, om du kollar på en av bilderna som du är taggad i och sedan bläddrar fram och tillbaka i just det albumet så kan du se hela det albumet :) Jag kan kolla på det i och med att en av mina vänner är taggade. Dock kan jag inte titta på andra av hans album

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
11/30/09, 4:23 PM
#11

#10 Jag provade det igår, men det gick inte. Rynkar på näsan

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tomteslakt
11/30/09, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

detta är då jag och min dam på ekenäs… enda jag vet från ekenäs som går att lägga upp:P…29grader varmt är det där på bilden..i skuggan… yeeeeeey

men första gången jag är tillbaka på ekenäs där, efter att ha sett ulthimatule rida…med en viss ordförande i nuvarande gruppen med..så lite av idolgrej :P

hon är ju då efter Elding, norges snabbaste travnordis..så det går undan .P

Ahnna
12/1/09, 1:26 PM
#13

#12 Men du travar väl inte inne på banan heller? Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Tomteslakt
12/1/09, 2:43 PM
#14

#13…nejdå det är helt rätt att jag inte gör :P..men fort går det ändå…hehe. Tänkte det bara var lite kul kuriosa om damen min. Även om jag fått lära henne att hon faktiskt får gallopera…så nu ska det mest vara gallopp så fort vi kan och så snart det ges chans…hehe.. enlgit hennes tycke..för det är ju tydligen skitkul

Anthka
12/1/09, 6:44 PM
#15

#13 såg inte du första träningen förra året? Damen hade en fin fin trav hela tiden… Flört

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Tomteslakt
12/1/09, 7:04 PM
#16

det var ju bara för hon inte ville att de andra hästarna skulle känna att de inte hade en enda chans mot oss… sådeså:).. hon tog det lugnt….hehe

Ahnna
12/2/09, 10:31 AM
#17

#15 Nej, jag tror inte att jag har sett Tomteslakt på sin rätta häst på träning… *tänker* Har nog bara sett lånehästar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
12/2/09, 1:42 PM
#18

#17 får se hur hon uppför sig på söndag då Flört

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

kirre
12/5/09, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här min riddare häst

korsning welsh cob,halvblod.arab.ponny .

RosaGosa
12/5/09, 6:16 PM
#20

#19 oj vilken gatukorsning men en lyckad sådan! Väldigt snygg häst!

Annons:
Elden
12/31/09, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Mina bilder har ni väl sett så många gånger men iaf:

Lina *1989 E: Lapp-Nils. KallblodsDIVA ;)
Tornerspel, blankvapenstrid, en del stunt och PRgrejer i resumen

Upp till toppen
Annons: