Annons:
Etikettevenemang
Läst 1442 ggr
Ahnna
2009-12-04 11:40

Är det vintervila för dig nu?

Vi har haft en sånhär tråd förut, men jag tänkte att det har kommit så mycket nytt folk att vi kan dra det igen!

Gör du någonting som innefattar vikingatid, medeltid eller renässans på vinterhalvåret (oktober till mars) eller är det total vintervila som gäller?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2009-12-04 11:42
#1

Jag planerar att åka på ett eller ett par SCA-event och skulle det dyka upp någon marknad i närheten så drar jag mig inte för att åka på det också. (Bäst att ligga i och sy mer yllekläder!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2009-12-04 11:49
#2

Jag har inte tid att ta ifrån på vintern plus att jag tycker det är så svårt att hålla värmen om man inte får möjlighet att sova inomhus.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2009-12-04 11:51
#3

#2 Jotack! Jag skulle absolut inte åka på medeltidsevent på vintern om det innebar att sova i tält! Been there, done that, frös hela natten…

Lyckligtvis erbjuder SCA-eventen jag vill åka på sovplats inomhus.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zadeira
2009-12-04 12:00
#4

Tycker att vinter gör att den mesta motivationen brister. Kanske om man fått pulsa runt i snö och ha det mysigt på nån medeltida marknad, vilket tyvärr inte händer i denna delen av landet.. Bara grått, fuktigt och inte lockande alls att gå ut.

Finns en anledning att jag tycker hästen bör ha vintervila istället för sommarbete ;) Hade jag fått bestämma hade vi alla gått i ide över vintern!

Jinaum
2009-12-04 13:24
#5

Här spelar de ingen roll om det snöar, töar rengar eller skiner! Ut i friska luften ere som gäller! :P

Ahnna
2009-12-04 13:25
#6

#5 Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Jinaum
2009-12-04 13:36
#7

#6 ja men vad ska man med ylle kolt till om man inte skall använda den te max! Dessutom kommer min fine yxa i januri från TC. Lagom till Halden och allt. MÅSTE ju vara ute och springa då ju :P

Anthka
2009-12-04 14:11
#8

Årsmöten klassar jag som "andra evenemang i föreningar" (tillfälle att klä upp sig = evenemang), det blir förhoppningsvis två stycken nu i vinter.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Salo
2009-12-04 21:29
#9

Nä, jag har ett litet uppehåll kan man säga. För mig blir det inte ens träffar med föreningen nu i vinter, får se vad som händer till våren.

Men däremot gillar jag att titta i secondhand- och antikaffärer efter "medeltidsgrejer" (skålar, skinn, tyger och annat). Har hittat två billiga pälsar samt olika korgar som jag verkligen vill köpa men jag har ju inte råååd, så frustrerande. Funderar på att skita i att jag inte har råd och köpa dem eller den ena iaf (om de finns kvar, men de har hängt länge nu).

moondancer
2009-12-04 22:53
#10

Håller med #5, vad det än är för väder ska man ut och slåss. Synd bara att man inte känt sig hel nog för att kunna fajtas på ett bra tag ;/

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Varga
2009-12-06 12:47
#11

Skriver och planerar inför våren och sommarens lajv, syr en massa och åker på marknader om det kommer upp någon intressant. Och ja, planerar anordna ett litet vinterlajv i Tumba (där de har isolerade hus) nästa vinter ^^

Upp till toppen
Annons: