Annons:
Etiketthantverk
Läst 1642 ggr
Ahnna
2009-12-04 11:49

Ska du göra någon medeltida julklapp?

Hur står det till i stugorna nu inför julen, sitter ni och hantverkar några julklappar? Jag har varit oförskämt lugn i år och har inte fixat en enda julklapp ännu, men har planer på två stycken med medeltidsanknytning; en struthätta i sammet och en sammetspåse, båda med en vapensköld på. Får se om tiden räcker!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Jinaum
2009-12-04 13:25
#1

Jag hade tänkt att sy min vän ett par benlindor. Därefter två stycken huvor. Men hade inte tillräckligt med tyg hemma. :( Känns lite fjompigt att köpa hem massa tyg med. Så det får vara för i år. För vara födelsedags presenter istället :P

AutumnWicca
2009-12-04 14:01
#2

nej det hinner jag inte med alls! har inte hunnit göra några egna julklappar själv alls, inte ens moderna sådanna.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
2009-12-04 14:13
#3

Hinner inte, har en medeltida födelsedagspresent som ligger lite i träda (den blir nog klar lagom till ekenäs….)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Meli
2009-12-04 21:52
#4

Hm gissar att varken prydnadssaker i täljsten eller smörknivar i ene är något spec för medeltiden nej.. Så nej ingenting.. 

(Gjorde dock ett julgranshänge starkt inspirerat av vikingasmycken Flört.)

LinaN
2009-12-05 03:22
#5

Jag har planer på en köpmannamössa och ett par nålbundna vantar till två av mina absolut bästa vänner.

Sen till sambon har jag inte den blekaste vad han ska få…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-12-05 10:05
#6

#5 Hur lång tid tar det att nålbinda ett par vantar, på en höft?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
2009-12-05 10:47
#7

#6 om jag sitter några timmar varje kväll, en vecka om jag skyndar mig…. :S

Sen att man itne har en mall eller en faktiskt hand att prova på gör ju det hela ytterligare besvärligt!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-12-05 10:52
#8

#7 Okej. Kan du inte göra den lite större än du tror att den behöver vara och be vederbörande att själv valka så att passformen blir bra?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gudris
2009-12-06 13:44
#9

Jag sitter och nålbinder ett par vantar åt mamma, sen skulle det vara en bra julklapp om jag faktiskt blev klar med skorna jag syr åt mig själv…

Ahnna
2009-12-06 19:37
#10

Jag sitter och önskar att jag kunde nålbinda bra, så att jag kunde fixa ett par sockor. Men just nålbindning är inte min grej, helt enkelt! Jag vet hur man gör och sådär, men näej… Tungan ute Sy är enklare!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: