Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1194 ggr
zayla
2009-12-01 19:39

Prissättning i nålbindning

Helloo….

Jag önskar tips från er hur mycket ni sätter pris för hantverk i nålbindning. Dvs vantar, mössor m.m….?

Pris / timme ?

Materialkostnad ?

Färga garnet ?

Tacksam för hjälp!

Annons:
LinaN
2009-12-01 22:12
#1

Du får aldrig vad du lägger i timmar. Det är ett som är säkert. tyvärr.

jag har ett set med växtfärgade garner i vitt och grått som numera är blekgula, det är ett par vantar och en halsduk, dessa har jag försökt sälja som set för 300-350 kr men fortfarande har jag inte fått dem sålda.

Så vad ma nborde ta för en mössa vet jag inte, inte heller bara vantar osv. vet att min sambos moster som tovar innetofflor och diverse tar en 600kr för en tovad jädra tomte (som är skitful) som mäter 10 cm. och HON får SÅLT det. Fattar inte hur det går ihopa.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Kanonkulan]
2009-12-02 09:22
#2

Föreningen Arkeologi på väg (GBG) tar 300 för en mössa. Asa Design (STHLM) tar 400. Jag försökte sälja mina för 250 i somras men det gick inge vidare. Jag tror att tricket när man säljer nålbundet är att ta beställningar. Vill man sälja på marknader så är det nog en idé att ha ett stort sortiment. Det har Asa Design och de säljer bra. Det blir lite grand som barn på julaftonFlört

Ahnna
2009-12-02 10:53
#3

#2 Ja, mångfald säljer! Folk vill kunna välja vilken de tycker bäst om, så det behöver finnas både fina, fula och jätteexklusiva saker inom samma kategori för att nåt utav dem ska bli sålt.

Jag tror att såna som inte kan nålbinda inte inser vilket jobb det är, och de som kan nålbinda gör saker själva. Jag vet ju hur jag funkar på marknader när jag går runt och tittar, jag tänker hela tiden "den där var fin, men en sån kan jag ju göra själv" även om jag vet att jag aldrig kommer att göra en sån! Oskyldig

Mitt bästa tips är att erbjuda saker i färger som folk gillar och såklart växtfärgat. Det har en lite bättre klang än att säga att det är syntetfärgat eller gjort av garn som är köpt syntetfärgat. Erbjuder man en samling olika färger så får folk den där valmöjligheten som jag skrev om nyss och då blir det genast mer intressant för kunden att handla.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zayla
2009-12-03 10:15
#4

# 1  Nej, det har jag förstått att man inte kan sälja för de timmar man gjort. Har räknat o det blir då fantastiska summor motsvarigheten vad vanliga vantar kostar… Öh! Även om hantverk måste kosta lite också.

#2  Tack för ditt svar… ja, jag misstänkte också att beställningar är mera försäljningsbart än att stå o sälja även om man kan ju alltid försöka…

#3  Sååå sant… folk vill köpa det dom ser och gillar… alla har ju inte samma smak. Då ska man ju tänka på vilka färger som kan vara säljbart och hur man blandar ihop dom på en vante o mössa eller bara enfärgat.

Jag fick min första beställning i tisdags!! Då personen såg mina trefärgade vantar o ville ha samma fast bara i två färger. Jag sa att jag återkommer med pris då jag ju inte hunnit sätta mig in i det än.

Så därför är jag jakt på vad man tar för priser och vad jag kan ge för bud.

Tack ni som svarat! =)  Önskar gäääärna fler tips !

Upp till toppen
Annons: