Annons:
Etiketttv-film
Läst 2024 ggr
Ahnna
12/7/09, 12:07 PM

Blir det Ivanhoe igen?

Nu är det snart nyår och vi vet ju alla vad det betyder - Ivanhoe på TV! Det har funnits en sånhär tråd förut, men det är dags för en ny.

Kommer du att titta på Ivanhoe?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
12/7/09, 12:12 PM
#1

Jag såg ett par glimtar från den gamla Ivanhoe-filmen på typ TCM eller nån annan kanal häromveckan. (Den filmen är ifrån 1952.) Den verkade rent scenografiskt vara bättre än versionen som släpptes 1982, men dialogerna och skådespelarinsatserna var precis lika "cheesy"!

Skäms

Oskyldig

Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
12/7/09, 12:31 PM
#2

Gillar Ivahoe filmen och skulle gladeligen titta på den, förutsatt att den går på en kanal vi har (flytten halverade vårat kanalutbud)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
12/7/09, 1:18 PM
#3

om jag kommer ihåg och har tid så kommer jag titta på ivanhoe. det är standard på bakfyllan :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

SHV-Pysen
12/7/09, 1:46 PM
#4

Usch alledels för segt för min del… jag har inte tålamod att titta på alla dialoger. Dagens ungdom vet ni, här ska det vara explosioner och konflikter som slutar med dragna svärd ;)

Tomteslakt
12/7/09, 6:07 PM
#5

attans att inte ultimathule, eller om det var excalibur, rider längre…då hade vi ju kunnat kika på ivanhoe på sommaren också :P…då de ju hade hela deras utrustning…hehe Skrattande

Ahnna
12/7/09, 7:42 PM
#6

#5 Det var väl Ultimatule om jag minns rätt. Men titta på Robin of Sherwood istället, så får du dels samma dräkter och dels en roande story, året om!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
zayla
12/7/09, 10:53 PM
#7

Jag tittade alltid på Ivanhoe tidigare, sen man såg det för första gången. Men de senaste åren har jag slutat titta eller om man känner för det. Spelade in den filmen då på gamla vhs och såg den flera gånger. Så till slut kan man den o då blir det lite tjatigt. Så välbehövlig paus behövs emellanåt. Men ska köpa en dvd så jag har det i reserv! Tungan ute

Jinaum
12/7/09, 11:13 PM
#8

aldrig sett! :o

Meli
12/8/09, 12:16 AM
#9

Var nu mycket länge sen jag såg Ivanhoe, men minns att jag blev besviken över slutet, så ja..  Antar att den slutar likadant i år..;)

Alla filmer (med de undantag där man hejar på den mer intressanta skurken) ska sluta lyckligt.:P

Anthka
12/8/09, 9:31 AM
#10

#9 men visst slutar Ivanhoe lyckligt?? Eller är det bara jag som förtränger det år efter år…Obestämd

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
12/8/09, 12:07 PM
#11

#10 Ja, det gör den väl? Ivanhoe och den där blonda slinkan får varandra (ursäkta, jag har svårt för bortskämda bimbos) och den judiska kvinnan vad-hon-nu-heter reser väl vidare med sin far eller hur det nu var.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
12/8/09, 12:14 PM
#12

Man måste ju se Ivanhoe!!

Kan dessutom tipsa alla om att de brukar köra Avalons dimmor (Mist of Avalon) krin jul och nyår också!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
12/8/09, 12:25 PM
#13

#12 Avalons Dimmor har jag bara sett små delar av här och var, så det vore skoj att se hela i ett svep nån gång! Men visst är väl det en miniserie i två-tre delar eller nåt sånt?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
12/8/09, 1:10 PM
#14

#13 stämmer. om inte annat så inför Åland så tar jag mig mig MoA så kan vi titta på den då ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
12/8/09, 1:10 PM
#15

#13 Tror den finn som båda delarna. Jag har den som film hemma och sista jag såg den på TV var det långfilm.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
12/8/09, 1:34 PM
#16

#11 tänkte väl, kommer inte heller ihåg vad hon heter. Däremot heter den judiska kvinnan Rebecka.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
12/8/09, 5:42 PM
#17

#14 Låter skoj! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Meli
12/8/09, 8:03 PM
#18

# 12 Jo Avalons dimmor har jag tänkt se ett antal år nu, men av nån anledning är jag alltid upptagen med annat när den väl går på TV.. Hm..

Jinaum
12/9/09, 9:45 PM
#19

har avalons dimomr hemma på vhs. Då var den inspelad i 3 delar som tv serie. Dock med massa reklam (den gick så sent då att man inte orkade vara vhs vakt utan bara spelade in. Vilket i sig inte är så besvärligt, bara spola ju!)

MegN
12/9/09, 10:22 PM
#20

#11 Lady Rowena kanske? Nej, jag håller med du - och har alltid gjort.

Fast jag tyckte skurkarna var intressantast på den tiden jag fortfarande kollade på filmen (numera orkar jag inte, bara stönar åt stolpig dialog och jönsig utrustning). Sam Neill (de Bois-Guilbert) och Stuart Wilson (de Bracy) var snyggare än den lite för tråkigt präktige Anthony Andrews.

Annons:
Ahnna
12/10/09, 10:35 AM
#21

#20 Glöm inte John Rhys-Davies! (Front de Boeuf.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
12/10/09, 9:55 PM
#22

#21 Fast han var faktiskt elak på riktigt, torterade den stackars juden osv. De två andra hade mer förmildrande drag tyckte jag. Framförallt var de ju mer romantiska - intresserade av Rebecca/Rowena.

Annars håller jag med, jag gillar John Rhys-Davies. Fast för mig är han mest förknippad med den portugisiske lotsen i "Shogun".

Meli
12/10/09, 10:58 PM
#23

Var så länge sen jag såg filmen att nästan det enda jag minns är att han inte fick Rebecca för att hon var judinna.  Den andra tjejen var inte någon värdig ersättare tycker jag mig minnas.  Blev i vilket fall besviken över slutet och tyckte att jag slängt bort tid på att se en film med dåligt slut.:P 

Kanske skulle tycka den hade mer behållning om jag såg den idag, men jag vet inte..

Ahnna
1/2/10, 11:31 AM
#24

Filmen gick ju på TV igår eftermiddag. Valde han fel tjej igen? Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
1/2/10, 12:09 PM
#25

jag såg bara sista 1-2 minuterna igår ^^ snacka om att totalmissa ivanhoe ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
1/2/10, 12:28 PM
#26

#25 Jag valde att inte se den. Har ju sett den och den brukar vara likadan år efter år… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zayla
1/2/10, 2:43 PM
#27

Jaha…. såg den igår eftersom jag inte sett den på lääänge..typ några år. Jaja…det är sig likt o ibland vill jag bara snabbspola till en annan scen. Men annars var det lika romantiskt som tidigare och samtidigt sorgligt. Iaf så det var värt o se den igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: