Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 1573 ggr
LinaN
12/6/09, 9:49 PM

Fötter?

När du åker på evenemang vad har du på fötterna då?

skor? barfota? flipflops? hurmånga par har du?

och vad har du för storlek om fossingarna? :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
12/6/09, 10:12 PM
#1

Jag har dels ett par stövlar av väldigt diskret design, som funkar över hela skalan, i princip.

Dels har jag också ett par "snabelskor", typ, som är lite mer specifika gällande årtal, men under en fotsid klänning så syns de ju inte.

Jag har också flera par lädersandaler av diskret typ som funkar från romartid och framåt.

Storlek 37-38.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rajka
12/6/09, 11:34 PM
#2

när jag åker som bumla/kampfrau = oxmular (såklart!!)

När jag åker medeltid'ish = handsydda slip'in från Indiska, helt i läder - ser och är schyssta ut men är inte HK Flört

På hösten och vintern kör jag med ett par näbb-stövlar med lägre skaft. INTE HK men söta och helt ok (enligt mig och det jag åker på)

LinaN
12/6/09, 11:37 PM
#3

Jag kör ofta barfota på sommaren om det är gräs-botten på platsen man är på, men framemot kvällarna åker skorna på. Har ett par ankfötter som jag betalade en summa för men som inte sitter så bra.

Nästa gång ska jag göra skor själv så de blir som jag vill ha dem.

Vill ha tag på ett par näbbkängor o köra med vintertid.

har strl 40-41 ca

Har folk bilder på sina skor?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
12/7/09, 9:06 AM
#4

Jag har haft diskreta svarta saker (från din sko tror jag). Nu har jag beställt ett par lågskor för 1300-talet och fått överta sambons gamla remmkängor (saknas bara remmar och gummisula) som funkar till 1100-talet och frammåt.

Remmkängorna har jag tänkt att köra med vintertid också (det får rum så många sockar i dem).

På tornerbanan har jag jodpursh, jag vägrar att ha annat än stålhättor då det är så förbannat otrevligt med sprickor i fötter och tår..

Stl 38 i det mesta (men remmkängorna ska vara 42or enl sambon)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
12/7/09, 1:49 PM
#5

Jag röstade övrigt för jag går barfota, men i vissa situationer, då jag inte vill gå barfota så slänger jag på mig ett par nutida skor som ser bra ut i sammanhanget för det otränade ögat, men vet man lite om det hela så ser man att de inte hör hemma där. Måste skaffa mig ett par ordentliga skor…

Rajka
12/7/09, 7:54 PM
#6

#3 Jag köpte mina näbbstövlar på Tradera. Gav 280kr + frakt 80kr för dem. Har sett att vissa går för över 400kr så jag passade på att ta säljarens "Köp nu" pris.

Du som har lite större fötter än den "vanliga 38'an" kan nog hitta dem till lägre pris.

Typ de [här](Näbbstövlar stl 40 (näbbkängor, vintage, 70 tal, näbbskor))

som enbart är uppe i 63kr i skrivande stund där auktionen går ut om 3h (skynda skynda)

Annons:
LinaN
12/7/09, 9:16 PM
#7

#6 sist gång när det var ett par 41or uppe så gick de för den nätta summan av ganska så mycket så man ska ha tur. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: