Annons:
Etikettlitteratur
Läst 3430 ggr
Ahnna
12/27/09, 11:35 AM

Patterns of Fashion

Nu har jag två böcker till i serien!!! Skrattande Fick Patterns of Fashion 1560-1620 och Patterns of Fashion 2 (1860-1940) i juklapp! Jag har Patterns of Fashion 4 sedan förra julen.

*Myser* Dräktböcker kan man inte få för många av! Jag fick dessutom, lite off topic, två böcker om 1800-talets dräkter: Victorian Fashions and Costumes from Harper's Bazar 1867-1898 och Victorian and Edwardian Fashions from 'La Mode Illustrée'. Helt galet underbara böcker med över 1000 illustrationer vardera från 1800-talet, så allt är hur HK som helst. Och så står det lite om vad det är för dräkt, vad den är gjord av för material och vilket år den tillhör. *Weeeeeiiiiiiii!!!!!*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
zayla
12/27/09, 10:40 PM
#1

Kan du inte fixa lite exempelsidor från boken eller kan de finnas på biblioteket kanske?? Alt du fotar o lägger in några exempelbilder så man kan se om det är något för en att köpa in ? Bilder är ju ett görbra exempel o se hur kläder såg ut förr än textbeskrivningar…

Ahnna
12/28/09, 1:11 AM
#2

#1 Patterns of Fashion är superbra! Författaren har undersökt och fotograferat klädfynd från aktuell period, samt gjort efterforskningar på flera liknande plagg, ritat mönster på kläderna och präntat ner konstruktionstips. De är inte så dyra heller, drygt 200:- styck.

Googla på Patterns of Fashion så hittar du flera bilder ur böckerna, bland annat den här och den här.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
12/29/09, 1:04 AM
#3

Litet tips vad det gäller böcker!

Jag har köpt in en hel del på Amazon.com, om just medeltida mönster osv the medieval taylor,patterns of fashion osv.

Det som facinerar eller förundrar mig mest, är att det oftast blir billigare än att köpa böckerna från en svenk sajt eller en svensk bokhandel!

Just böcker med mönster är svåra att få tag på i svensk version, men ett mönster är samma på svenska eller engelska såååå….

Och snabbt går det en gång kom det hem till mig med ett specialbud som stod på trappan och överräckte boken!!? Va? inte vanlig svensk service där inteSkrattande

Ahnna
12/29/09, 12:16 PM
#4

#3 Vet du vad PoF kostar på Amazon?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
12/29/09, 10:37 PM
#5

#4 Gå in på Amazon.com och sök på ex Janet Arnold eller POF de har oftast olika typer av status på böcker. Helt nya, bättre begagnade osv kostnaden är därför olika för samma bok beroende på status.

Kopiera dollarpriset för bok ink frakt , leta upp en valutaomvandlare och skriv in det totala dollarpriset så får du exakt pris i Svenska kr.

Ledsen men jag kommer inte ihåg priset jag betalade, det var något år sedan. Bara att jag blev förvånad över att det med frakt och bok, blev billigare än om jag skulle köpa det i sverige. En del böcker medeltida mönsterböcker finns inte att få tag på i sverige.

Köper pergamenata+ frakt från England det är mycket billigare än att köpa det I SverigeFörvånad Fattar egentligen inte hur det går till!

Det man inte skall göra någonsin är att försöka köpa DVD eller VHS från USA eftersom vi har en annan typ av bildvisnings signal/system i europa , så vi kan mest troligt inte se filmer köpta på ex amazon.com

Ahnna
12/30/09, 10:36 AM
#6

#5 Jag har zonfria DVD-spelare och videospelare. Skrattande (Och har filmer frrån USA som funkar.)

Patterns of Fashion i Sverige kostar just nu runt 228-255 kronor, beroende på var man köper den.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
lillalollo
12/30/09, 12:29 PM
#7

#5Lucky you!

Ahnna
12/30/09, 12:36 PM
#8

#6 När jag köpte dem så hade jag så mycket kontakter i USA så det kändes naturligt. Tyvärr har jag märkt att vissa DVD:er ändå inte har full färg, utan är svart-vita och lite gryniga. Men ljudet är felfritt… *hajar noll*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: