Annons:
Etiketthantverk
Läst 2345 ggr
Gudris
2009-12-07 23:28

Otroligt inspirerande blogg!

Nån gång i början av sommaren ramlade jag över en blogg där en snubbe berättar om sina alster. Det är en otroligt inspirerande blogg, jag hittade bra tips på hur man kan göra knappar där Skrattande

Man kan verkligen göra allt själv med lite vilja och goda kunskaper.

Bloggen

Annons:
LinaN
2009-12-07 23:51
#1

Den här bloggen öronmärker jag! den vart väldigt intressant! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Meli
2009-12-08 00:09
#2

Oj!  Inspirerande var ordet.:)

Ahnna
2009-12-08 11:48
#3

Synd att han inte har uppdaterat på några månader…

Eller, han har uppdaterat i framtiden, år 2017! Förvånad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-12-08 11:50
#4

#3 du vet vi som pysslar med sånt här kan ju grejja långt in i framtiden :D snart kan vi också återvända till det faktiska 1346 för att se hur det såg ut då ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-12-08 11:58
#5

#4 Aha! Det PM:et har jag inte fått, när gick det ut till alla på företaget?

Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-12-08 13:11
#6

#5 kolla skräpkorgen, där hittade jag beslutet om att riksdagen ska införa medeltidsdagar i samtliga kommuner 350 dagar per år ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2009-12-08 17:18
#7

#6 Schysst! Men de dagar som inte får medeltidstema, vad har de gjort för ont? Infaller de i ett svep eller lite varstans under året?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-12-08 19:44
#8

#7 det framgick faktiskt inte…. *funderar* måste nog ha något med valdagar o sånt trams o göra…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2009-12-09 22:36
#9

#7 "Lågtidsdagar"! (Jfrt högtid alltså)

Ahnna
2009-12-10 10:36
#10

#9 Så måste det vara, ja!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zadeira
2009-12-11 21:19
#11

Ah, min kompis lärde tydligen känna honom i visby förra året, himla trevlig och jisses vad ambitiös han är!

Ahnna
2009-12-12 11:19
#12

Jag känner några stycken som passar in i samma kategori och jag bli ärligt talat lite rädd för dem! Cool Mitt historieintresse och mina hantverkskunskaper känns totalt obetydliga i jämförelse.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zadeira
2009-12-12 13:25
#13

#12, verkligen. Det finns ju en del såna föreningar som är vad jag skulle kalla besatta av sin valda tidperiod, typ "Carnis" och "Albrechs bössor". Det får en verkligen att känna sig B.

Annons:
Ahnna
2009-12-13 11:26
#14

#13 Snarare C, D, E, F… Ö! Tungan ute Nej, men seriöst, jag blir både ödmjuk och avundsjuk på såna människor och när jag träffar dem vill jag dra en säck över huvudet och stå riktigt stilla så att de förhoppnings misstar mig för en sten eller nåt… Mina kläder vill jag absolut inte visa dem!

Skäms

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lillyblossom
2009-12-16 11:46
#15

Nu tycker jag allt att ni är lite hårda mot er själva. Alla gör vi ju så gott vi kan. Och vad jag kan se så tror jag att han har många fördelkar vad det gäller tillgänglighet till vissa hjälpmedel. Flört

 Men gud vad man blir sugen på att göra något själv! Snubblade över hans blogg när jag letade efter mönster till tält. Hans ser ju inte allt för komplicerat ut. Oskyldig Hoppas jag….

Problemet är att jag inte har något material. Kanske finns nån här som har och vill hjälpa mig att göra ett? Jag är ny på forumet och har länge velat träffa andra i min närhet som håller på med medeltid. Primus Vikus finns förstås i Halmstad men jag är så himla blyg…. Skäms

Meli
2009-12-16 12:33
#16

Blev inspirerad av den där oljelampan han gjort och tänkte göra en jag med, men det gick inte riktigt enligt planerna…  Täljstenen sprack rakt av, så höjden jag behövt till lampan försvann.:/

(Slutade med att jag gjorde en mindre HK julkrubba istället…)

Gudris
2010-04-15 16:38
#17

Har hittat en annan blogg nu som är minst lika inspirerande (farligt det här när man egentligen ska plugga…)

Länk till bloggen

Jag har efter att kollat på beskrivning där börjat fundera på att skapa mig en vattenflaska i läder…

Upp till toppen
Annons: