Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 1808 ggr
LinaN
1/14/10, 1:19 PM

Tillfällen då man bara vill...

… sälja, strypa, ringa slaktbilen, ge bort, slå ihjäl, skicka till sibirien osv…

Har era husdjur någon gång gjort något som gjort att ni velat skicka dem all världens väg på ett eller annat sätt i hantverksammanhang?

Igår gjorde min sambos hund just detta (jupp, han har så få poäng hos mig just nu att han är helt o hållet husses hund, vad mig anbelangar så har jag ingen hund just nu)

Som ni vet så har jag slitit som en idiot med mitt ena fårskinn, detta fårskinn är idag bara slamsor. Jag hade skinnet hängandes på tork i badrummet efter att ha tvättat ur det några gånger, stänger badrumsdörren och åker hemmifrån. 2 timmar senare när jag kommer hem så är det ett fluffigt moln över hela golvet i hallen och hela lägenheten formligen stinker får.

Han har alltså tagit sig in i det stängda badrummet, tagit fråtet som hängde över badkaret, släpat ut det i hallen och gjort slarvsylta av det och dessutom tryckt i sig stora delar av skinnet! Hoppas han har ett rejält magknip idag! *muttra*

I denna saliga blandningen av päls, köttslamsor och stallkläder så försvinner en skamsen hund all världens väg. Satan i gatan vad vansinnig jag var, jäkla tur för hunden att han inte var i närheten för jag kunde nästan ha ströpit honom på fläcken.

Så numera har jag en korg med fårull som jag ska spinna garn med men det där fårskinnet som jag såg fram emot att ha och sitta på är totalt jätteborta! och hunden, ja han är inte min hund ens det minsta för tillfället.

Har era djur någonsin gjort någon sån här dumhet eller har jag bara maximal otur?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Anthka
1/14/10, 1:44 PM
#1

Nej det är inte bara du som har djur som ibland är väldigt billiga och lättsålda. Leoparden tycker om garn, men inte vilka garner som hellst utan lyxgarnerna (tänk silke, alpacka, lyxiga ullgarner) och gärna de som sitter på stickningar. Han har otaliga gånger rivit ut mina stickningar och satt i sig/bitit sönder halva garnnystanen. Trots att jag har de så jag tror han inte ska komma åt dem. Skrikandes

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
1/14/10, 1:49 PM
#2

Mina hundar snodde en handsydd yllemössa med ett brickvävt band i lingarn runt kanten och åt upp… Det går liksom inte att laga den ens om jag låtsas att jag gillar lappade plagg… *grrr!*

De har också tagit skinnbitar, som jag med stor möda har mätt upp, skurit ut, märkt upp var jag ska ha sömhål, sylat hål i tills handlederna värkte och sen lagt undan på ett säkert ställe - trodde jag. Läder är tydligen gott att äta, tycker hundar…

Nån av katterna har kräkts på min moy bog…

Kattungarna har snott garnnystan och rullat iväg med över hela huset…

Kattungarna har hittat min påse med sytråd, slitit påsen i stycken och tuggat på trådrullarna och spritt ut dem över hela arbetsrummet…

Kattungarna använde min 1580-talsklänning som "tält" när den hängde på provdockan och roade sig kungligt med att försöka klättra uppåt genom att med sina sylvassa klor gripa tag i kjolarna och dra…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Jinaum
1/16/10, 6:32 PM
#3

mina råttor har ne förkärlek att leta sig in till mina vapen och gnagg lite dmeonstrerande på kniven eller mina läder saker, så som bälten eller skidor. Dock har dom inte lyckats komma så långt så de är påväg att fara ut *s*

[trollduva]
1/16/10, 8:30 PM
#4

min katt har kissat på 3 st fårskinsfällar,bara att kastaSkrikandes hon har även traslat ihopp allt mitt garn,har get upp uttrasligs försöken

min häst har förstört en yllemantel,den hängde på en täckeshängare utanför boxen och någon gång under natten drog hon in den i boxen och uträtade sina behov på den,den var sååå myssig när jag hittade den under halmenSkrikandesoxå bara att kasta

Zadeira
1/17/10, 10:34 AM
#5

#4, vaddå kasta? Natruligt slitage kallas det väl? Bara att tvätta och använda igen ;)

[trollduva]
1/17/10, 7:15 PM
#6

5# du kan ta den,den är gratisTungan ute

Annons:
AutumnWicca
1/17/10, 7:39 PM
#7

#0 Men shit! Måste kännas ännu värre när du laggt ner så många timmar på fällen… :/

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
1/17/10, 7:57 PM
#8

#7 mhmm….. som sagt, jag har börjat ta i hunden igen nu… men det är på nåder…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Halvdansken
1/19/10, 3:23 PM
#9

Jag hade just fått upp alla gardinerna som jag mödosamt sytt, när en av katterna tyckte att det var väl fina leksaker matte fixat. Så han hoppar upp och hänger sig i dem som nån annan Tarzan och har skitkul.

Mannen kom farande och undrade vad som stod på när jag vrålade så högt jag kunde åt den s*tans j*vla kattf*n.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: