Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2107 ggr
LinaN
2010-01-19 01:46

Saker som får ben....

Jag tror jag håller på att bli tokig…. nu är min låda med renhorn, kardor och slända borta! Har vänt upp och ner på vindsförrådet, letat igenom alla skåp och skrymslen i lägenheten…. Jag VET att den kartongen packades ur förra lägenheten och att jag sett kartongen härhemma….

Blir snart tokig på saker som får ben…. Bara för att jag har ull o karda…. *Suck*

Har ni saker som ofta får ben och försvinner iväg? återkommer de?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Anthka
2010-01-19 10:18
#1

Har du prövat att be om att få tillbaka dem?

Jodå saker och ting får fötter här hemma också. Jag är stundvis virrigheten själv och förlägger det mesta, sedan bor vi i ett gammalt hus så det är mycket möjligt att småfolket lånar också (det återkommer ju alltid)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

AutumnWicca
2010-01-19 11:49
#2

Ja, att saker mystiskt försvinner och sedan dyker på den plats där du svurit ed på att du letat säker 20 gånger tillhör min vardag har jag lärt mig..

Man blir väldigt frustrerad av det…

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2010-01-19 12:09
#3

Just oknytt och vättar ogillar förändring, har jag hört. De är nog inte ett dugg glada över att ni ha flyttat! När de blir sura så lånar de saker, men de lämnar tillbaka dem efter ett tag. Du kommer garanterat att snubbla över lådan på en plats där du redan har sökt efter den.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

NaimaG
2010-01-19 12:30
#4

Ofta är det så att man hittar saken aldrig när man letar men när man väl slutat leta så brukar den dyka upp. Tungan ute

Om vi nu talar saker med ben så har jag många gånger lyckats tappa bort bibeln, hur man ska tolka det vet jag inte. Skrikandes

LinaN
2010-01-19 12:52
#5

#1 nej inte ännu, igår vart det så pass självklart att jag skulle hitta grejorna…

#3 det där vet jag men samtidigt så verkar det som om småfolket som bott med mig i omgångar flyttat hem igen sedan vi flyttade från den förra lägenheten där vi inte riktigt trivdes. Sedan dess har det blivit mycket mer rörelse i hemmet, man ser saker i ögonvrån och någon/några retas med katten och det är inte illrarna! :D

Folk får tro vad de vill, jag tror på småfolk iaf ^^

#4 mycket bra fråga, småfolket kanske vill läsa sagorna i boken kanske?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2010-01-19 13:21
#6

#5 Du är inte ensam om att tro på småfolk, har man vuxit upp i och bott i äldre hus i omgångar är det svårt att inte tro Glad

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
LinaN
2010-01-19 17:07
#7

#6 skönt det ^^ Har ju mötts av både skepsism och nästan akutinläggning på psyk ett par gånger när man undrat vad den grå gubben gör uppe på tvbänken…. eller varför det är fotspår i vetemjölet hos folk.. ;)

Men rätt skönt iaf att de små har flyttat hem igen, vet inte hurmånga de är denna gången men verkar som om det är 2-3 st som det brukade iaf innan jag flytta upp hit.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Rajka
2010-01-19 19:09
#8

#4 Mmm bibeln har 2 B'en…. Tungan ute

Izolde
2010-01-19 23:04
#9

Jag har också en tendens att tappa bort sakerRynkar på näsan Fast oftast så dyker de upp igenGlad

Meli
2010-01-20 01:29
#10

Mm har också saker som "vandrar iväg"..  Har en pärm full med anteckningar, som jag behöver just nu men den är puts väck.  Dock tar jag inte så hårt på det, då saker brukar dyka upp här.

Min mamma har en speciell metod när något försvunnit för henne; hon ropar på det.:P  Och när hon väl hittat det igen klagar hon på det för att det försvann.;)

LinaN
2010-01-20 21:06
#11

Men snälla nån! Nu räcker det!

Nu hittar jag inte mina brickvävningstillbehör heller längre! och de VET JAG MED ALL SÄKERHET att de är i lägenheten. Och att de senast användes i vardagsrummet…. nu…. puts väck!

GE tillbaka mig mina saker för attans ostbågar! Skrikandes

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2010-01-20 22:35
#12

*fnissar åt LinaN*

Mina brickor var också på rymmen nyligen, men jag hittade dem - där jag senast la dem, men hade glömt bort det.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Pialinn
2010-01-21 13:07
#13

Även i min lilla husbil försvinner saker som på morgonen ligger väl synligt.

Undrar så var de bor? Finns ju inte mycket plats i 13m3.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Meli
2010-01-21 22:02
#14

Äsch nu har synålen jag lämnade på köksbordet sprungit iväg.:/  (Jo jag äger synålar även om jag inte kan sy.) 

Mitt småfolk måsta vara samlare av synålar och hårsnoddar, för sånt dyker aldrig upp igen, när det väl försvunnit.Flört

MegN
2010-01-23 15:20
#15

Jag hittade en knappnål i sängen en morgon nyligen. Och då var det alltså evigheter sen jag sydde (och nålade) senast. Så jag undrade vad jag hade gjort för ont mot småfolket (… lång lista, misstänker jag). Men jag hade åtminstone "missat den" i sömnen…

För några år sen blev jag brutalt väckt en natt av att "någon" var arg på mig. Jag vaknade alltså tvärt som om någon både ruskat på mig och skrikit i örat. Men det var tomt och svart i rummet. Dock "visste" jag på en gång varför jag blivit väckt - jag gick upp ur sängen och till övervåningen - där både TV och alla lampor var på (jag hade alltså gått och lagt mig före barnen, som glömt att släcka och stänga av). Så jag släckte allt och gick ner och lade mig igen. Sen dess såg jag till att gå runt och släcka innan jag gick och lade mig - eller ge barnen stränga order om att släcka/stänga av efter sig.

Min yngsta ska nu flytta in i det rummet (där TV och lampor stod på, och där det "spökar"). Men hon är tuff. Min äldsta flyttade ut ur det rummet efter ett par veckor, och vägrade bo där någonsin igen. Min yngsta tar helt enkelt på sig öronproppar varje kväll…!

Vattnadal
2010-01-23 18:30
#16

#15 Skrattande

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: