Annons:
Etiketthantverk
Läst 2311 ggr
Ahnna
2010-02-03 12:15

Var hittar man smyckesdelar?

Jag blir skogstokig - jag kan inte hitta en speciell sorts smyckesdetalj i metall som man kan sätta en facetterad sten på! (Jo, utomlands finns det, men inte i Sverige…?)

Jag har googlat mig fördärvad efter svenska webshoppar med såna delar, men hittar ingenting. Vet nån var man kan hitta dem utan att behöva beställa från USA? (Det kostar så mycket i tull och skatt.) Finns det någonstans i Europa?

*hoppfull* Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
wasp
2010-02-03 14:12
#1

Fråga inne på smyckestillverkning, de borde veta. Om du har tur finns det kanske någon som har en liggandandes i en gömma någonstans…

Ahnna
2010-02-03 17:17
#2

#1 Tack för tipset, jag visste inte ens att den sajten fanns!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zadeira
2010-02-06 10:02
#3

Min första tanke var ju Panduro, för de har det mesta man kan tänka sig i sån väg, men tydligen inte…

Du får gärna berätta om du hittar det!

Ahnna
2010-02-06 10:55
#4

#3 Inne på Smyckesdetaljer har jag fått en del tips, men också att sajten jag länkar till här, Accessories Susan, skickar fraktfritt till Sverige och att paketen sällan fastnar i tullen så att man får betala en högre avgift. (Min erfarenhet av att handla från USA är att allt fastnar i tullen, men de som har handlat hos AS säger att de inte har upplevt det.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Loviz
2010-06-02 11:44
#5

Hej!
Ett rätt sent svar men jag är ny på denna delen av iFokus.
www.sargenta.se eller www.konradw.se är grossister åt guldsmeder/silversmeder i sverige. Dom har nog lite fattningar men kanske inte så detaljrika. Kan du lite silversmide kanske du kan göra själv.

I Danmark finns Ravstedhus (stavning?) dom har mer grejer än Sargenta och Kondad Wahlström. Vet att dessa företag om dom ens har en webbshop så är dom sega å lite krångliga men beställ hem kataloger, de kostar inget så kan man bläddra i lugn och ro :)

Upp till toppen
Annons: