Annons:
Etikettallmänt
Läst 1676 ggr
zayla
2010-01-21 03:12

Förändringar i Medeltidens Värld Götene...

Här är saxat en del av artikeln i Expressen… har inte länkat sidan o orkar inte grejja med sånt just nu, men eftersom den är färsk så går det säkert o hitta den artikeln i helhet…

….Medeltidens värld i Götene, som den ser ut i dag, är snart ett minne blott. På måndagskvällen berättade kommunstyrelsens ordförande i Götene, Bo Bergsten (KD), att man kommer att gå på vidare på Bert Karlssons linje och skapa ett enormt nöjesparadis.

"Blir fem parker"

Fram tills i dag har temaparken norr om Götene ridit på vågen med Arn-filmerna. Det ska det nu bli ändring på. - Medeltidsparken kommer fortfarande vara kvar men bara bli en av sammanlagt fem parker, säger Kenth Selmosson (S), 2:e vice ordförande i kommunstyrelsen. Några av de många idéer Bert Karlsson vill förverkliga är att bygga en lantgård med tama djur, en lekpark med pirattema, en riddarborg, en restaurang som endast serverar närodlad mat och 300 fantasiinspirerade hus för året runt-boende.

………………


Annons:
Anthka
2010-01-21 08:39
#1

Spontant trodde jag att skara var trötta på Bert Karlsson och inte ville ha honom inblandad…

Läser man hela så ser man att ingenting är klart, det är bara idéer och utsvävningar: http://www.gt.se/nyheter/1.1851906/har-ska-bert-bygga-en-stor-nojes-stad

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2010-01-21 13:27
#2

Men asså… pirattema?! Fantasihus?!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

wasp
2010-01-21 13:38
#3

Visste du inte att pirater e såååå medeltid? Tungan ute

Anthka
2010-01-21 13:41
#4

#2 har du inte varit på medeltidsveckan? Pirater är det mest medeltida som finns… Flört

Annars föredrar jag jauvets åsikter om "de där i stövelskor"

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

PogoPedagog
2010-01-21 16:07
#5

haha, det här är så sjukt. Bert Karlsson har inte lyckats med något sedan 80-talet så jag skulle hålla mig så långt borta från honom som möjligt. I vilket fall som helst så är jag nöjd bara medeltidsdelen finns kvar oförstörd.

Tomteslakt
2010-01-22 09:00
#6

Jag har faktiskt, som tempelriddare vid arn-premiärerna i Skara, fått äran att kasta Bert Karlsson från biografen….han hade nämligen inte giltig dvs ingen biljett. Jävlar, jag har aldrig hört någon vråla och skrika så på västgötska…och gorma om att han var den och den och han hade minsan mer makt än oss m.m.m.m.m…. (vi hade svärd…hehe)

Annons:
Meli
2010-01-23 00:30
#7

#6 Rofl.  Haha kan se det framför mig.Skrattande

Anthka
2010-01-23 09:26
#8

#7 rofl??? känner mig gammal, vad står förkortningen för?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

AutumnWicca
2010-01-23 11:23
#9

#8 Rolling On the Floor Laughing

Det är inte alltid så lätt att hänha med i alla internet förkortningar

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2010-01-23 19:06
#10

#8 Just den är ju typ 12 år gammal… Oskyldig

(Fast det ska vara "ROTFL", eller "ROTFLOL" med tillägget "out loud". Kan också utvecklas till "ROTFLMFAO" som blir "rolling on the floor laughing my f-ing ass off".)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2010-01-23 19:30
#11

#10 "Rotflol" hade jag förstått ;)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: