Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3063 ggr
Ahnna
1/31/10, 11:05 PM

Halvt OT: Syfestivalen i Älvsjö 19-21 februari

Är det några härifrån som ska åka på symässan den här gången? För inte alltför längesen så stod det på webben att den skulle vara i Kista andra helgen i mars, men det är alltså ändrat till 19-21 februari i Älvsjö istället.

Jag ska dit, troligen på fredagen. Glad Mitt mål är att hitta svart ylle till bland annat en 1500-talskappa. Och vit lintråd.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
wasp
2/1/10, 12:53 AM
#1

oh, kan helt klart tänka mig att åka dit… måste prata lite m plånboken bara :D

Måste ha svart linne (och guldigt foder) till sambons livre samt grönt ylle till mina byxor. Kan säkert komma på en hel del till, men det är det viktigaste.

Brukar dom ha tjusiga band där? Har 2 klänningar o en kjortel som behöver snoffsas upp…

LinaN
2/1/10, 9:20 AM
#2

oj, hade gärna åkt men vete tusan om ekonomin skulle tillåta sådana utsvävningar….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2/1/10, 10:44 AM
#3

#1 Ibland hittar man riktigt fina band på mässan, tycker jag. Men det beror kanske på vad man är ute efter också, de har ju inte direkt handvävda band.

#2 Vore kul om du kom!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2/1/10, 4:18 PM
#4

Jag ska dit på fredagen :) Min kära mor har så snällt bjudit mig på resa och inträde. Vi åker alltid på fredagen då det är minst folk där!

Vi kan ju byta nummer Ahnna så kan man ju alltid ses en sväng :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Rajka
2/1/10, 8:58 PM
#5

I Älvsjö??

Dvs, alldeles runt knuten? Åååh, du egenbestämda shopingförbud vad du prövar mig!!!

(vill dit… kan man gå dit utan att shopa Oskyldig??)

Ahnna
2/1/10, 9:14 PM
#6

#4 Absolut! Mini-iFokus-träff! Glad Jag kommer sammanstråla med några personer som ska klä sig i 1800-talskläder, så du lär känna igen mig i mängden i alla fall!

#5 Att ge sig själv shoppingförbud i vanliga affärer kan jag förstå, men mässor händer ju bara nån enstaka gång om året! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
2/1/10, 9:48 PM
#7

#6 ska du också ha 1800-tals kläder eller bara dem? Vad kul att några ska ha sådanna kläder tycker jag!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2/1/10, 10:03 PM
#8

#7 Jag håller på att sy mina 1800-talskläder, så förhoppningsvis kommer jag också att ha det på mässan.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rajka
2/1/10, 10:09 PM
#9

#8 1800-tal, vilken stil?

Jaaaa…. jag klurade just på om jag kunde få in mässan under "nöje" för då är det ju inte shopping!? Obestämd *dealar med sig själv*

/Återgår till mitt surdegsbak och nålbindning

Ahnna
2/2/10, 9:54 AM
#10

#9 Det blir nog olika, en del i gänget som har varit med och diskuterat är inne på Jane Austen medan jag och några till är mer intresserade av 1860-1900. (Jag sitter och syr en 1880-talsdress just nu.)

Klart det är nöje, förresten! Shopping är väl när man medvetet ger sig ut för att spendera pengar, medan man aldrig vet vad man hittar på en mässa… Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

joggman
2/16/10, 8:48 AM
#11

Ahnna, jag kommer att vara där som utställare med min trådslöjd.

Du kanske minns mig, jag köpte en väska av dig förra året, den har fått mycket beröm! Du kan väl komma fram och presentera dig.

Ahnna
2/16/10, 10:14 AM
#12

#11 Om jag ser trådslöjd så säger jag hej, absolut! Glad Vad var det du hette?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2/16/10, 11:10 AM
#13

Åååå kul att vi är fler som ska dit! :) Jag bara går och längtar!!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
joggman
2/16/10, 12:02 PM
#14

#12, jag heter Pia.

Mig veterligen är jag ensam utställare av trådslöjd.

Rajka
2/16/10, 7:11 PM
#15

Vilken dag skall ni dit?

AutumnWicca
2/16/10, 11:10 PM
#16

#15 På fredagen :) dock ska jag inte gå runt i 1800-tals kläder som Ahnna ska Skrattande

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2/17/10, 7:45 PM
#17

Jag kommer också att åka på fredag. Sitter och syr som en vettvilling just nu och har egentligen inte alls tid med internet… Mycket kvar, ingen tid!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rajka
2/17/10, 9:56 PM
#18

Om jag tar mig dit blir det på söndagen (när barn är på kalas Glad)

Upp till toppen
Annons: