Annons:
Etikettallmänt
Läst 1731 ggr
RosaGosa
3/9/10, 3:51 PM

Förba.... ärmar!

trodde inte det skulle vara så svårt att få till ärmarna till min Moybog… emn ack så fel jag hade. nu har vi pysslat i över fyra timmar jag och kompisen och äntligen tycks det ha blivit någorlunda ok.

Jag förstår varför man gör sina kläder efter redan färdiga mönster… *suck* Ska gå och brottas med symaskinen nu och se om resultatet blir som jag ville.

Annons:
LinaN
3/9/10, 4:51 PM
#1

*håller tummarna*

kanske dags o ta en fika och njuta av vädret om ni har samma goa väder som jag har just nu. solen skiner och lägenheten är kokhet. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
3/9/10, 5:17 PM
#2

Been there! Tungan ute Det är krångliga ärmar på en moy bog, det finns anledning till att en grand assiette-ärm och liknande är bland det svåraste man kan ge sig på. Även om man har gjort det förut… Skrikandes

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
3/9/10, 5:19 PM
#3

Varför förvarnade ni mig inte och avrådde mig? ;-)

blev en egen konstruktion med kil och ja, kanske inte helt HK men det struntar jag! Sen ahr jag lyckats få så att knapparna kommer på hanledssidan av ärmen så vi får se om det ens blir några knappar utan aknske snörning eller så istället. Får väl föra ett nytt HK försök efter den här…

RosaGosa
3/9/10, 8:24 PM
#4

Nej det här går inte! *frustrerad* Blir galen…. den här ärmen kommer bli kass passform på och hur jag än nålar och syr om så blir det inte bra. *surar*

Grani
3/10/10, 10:11 AM
#5

Ta det lugnt, det såg bra ut i går när vi nålade dit den.

Vi tittar på det i dag igen, så blir det nog braCool

RosaGosa
3/10/10, 6:29 PM
#6

En arm bra… nu ska den andra bli likadan… får utrusta mig med tålamod i kväll med tror jag.

Annons:
Ahnna
3/11/10, 11:58 AM
#7

Låter som att ni har det lite jobbigt! Men misströsta inte, det är inte omöjligt - jag har ju lyckats! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
3/11/10, 1:07 PM
#8

men Annah… du är ju duktig ju!

Ahnna
3/11/10, 1:53 PM
#9

#8 Inte på sånt! Flört Har aldrig gjort det varken förr eller senare och vet inte om jag ids göra om det i framtiden heller. (Håll hårt i mönsterdelarna när du får till passformen!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
3/11/10, 1:58 PM
#10

ja mönsterdelar blir det inga eftersom jag experimenterar med det riktiga tyget (dum som jag är)

Ahnna
3/11/10, 2:45 PM
#11

#10 Ujujuj… Då har du inte mycket marginal, hörru! Obestämd Har du inget annat tyg, eller mönsterpapp/smörpapper/kopiatorpapper/whatever, som du kan experimentera med istället?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
3/11/10, 2:47 PM
#12

har fått till ärmen någorlunda, behövs bara små justeringar just nu och till det minskande hållet så det är ingen fara. :-) Men hade ju varit smart att ha ett billigare tyg först

Upp till toppen
Annons: