Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2996 ggr
Vattnadal
3/1/10, 2:31 PM

Huvudbonad

Jag ska få hem Kharina som sällskapsdam på onsdag, hon ska stanna över helgen. Det ska pratas och mysas, men även sys. Först en titguard åt mamma hund som inte har underull, och ändå ska springa 16 mil i polardistans nästa vecka, men en klänning ska få sista handen, och jag hoppas på en ny huvudbonad.

Jag har 2 små fågelvingar (efter död uggla, krashade in i ett fönster) som jag fantiserar om att använda på huvudet (inte som Asterix, utan lite finare, och mer skyddande för vingarna)

Känns inte så himla rätt, tidsmässigt, men kul på lajv. Nu är ju jag ändå lagd år det hållet att tidsenligt är bättre. Förslag på huvudbonad som kan användas som helt korrekt i Leksand, men ändå går att fästa vingarna på tex på de fantasylajv jag oxå är med på, mottages tacksamt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Ahnna
3/1/10, 8:28 PM
#1

Det enda jag kommer på är 1500-talshattar, dessvärre. Jag kan inte ådra mig några medeltida modeller där hela vingar är lämpliga just nu.

såna här 1500-talshattar kan man sätta en hel vinge utan att det ser skumt ut.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Eldsdotter
3/4/10, 8:26 AM
#2

Ge upp det medeltidskorrekta och satsa på nåt tokigt, roligt och kreativt! På lajv är ju allt okej. Jag ska fundera mera och ta med mig en idé i helgen, när vi faktiskt ses.

Jag ska fundera på vad jag ska använda mina hela fasanvingar till för roligt också, men det blir nog inte en Asterix… (Jag passerade en nypåkörd fasan, som jag till makens fasa och 3-åriga dotterns förtjusning tog med hem och delade med en kompis. Jag tog vingar och fötter, hon huvud och alla fjädrar.)

Vattnadal
3/4/10, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Jo, det blir nog nåt tok kanske. Har ju min "smurfmössa" fast den kliar så illa, då den nog bara är sydd av gammal militärfilt. Kanske ska fodra den med tunnt bomullstyg för att få bort klådan…

Kharina är sjuk oxå, kanske tom lunginflammation, så om hon inte piggar på sig snabbt blir det ingen Kharina ens på lördag!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
3/4/10, 11:09 AM
#4

#3 Du får hälsa Kharina från mig, jag hoppas att hon kryar på sig snart! (Jag är också sjuklig just nu, vet hur jäkligt det är…)

Håller helt med om att på lajv så spelar det ingen roll hur mössan ser ut. Men jag kommer fortfarande inte på någon medeltida modell där fågelvingar passar, däremot enskilda fjädrar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
3/4/10, 11:09 AM
#5

#3 Du får hälsa Kharina från mig, jag hoppas att hon kryar på sig snart! (Jag är också sjuklig just nu, vet hur jäkligt det är…)

Håller helt med om att på lajv så spelar det ingen roll hur mössan ser ut. Men jag kommer fortfarande inte på någon medeltida modell där fågelvingar passar, däremot enskilda fjädrar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
3/4/10, 11:30 AM
#6

Kharina har sytt min älskade barett, där jag gärna har fjädrar, några små korta, eller kanske en riktigt lång och cool från fasan eller påfågel!

Ska hälsa!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Ahnna
3/4/10, 4:05 PM
#7

#6 Fast det är ju en 1500-talshatt och i såna funkar fjädrar mycket bättre än i medeltida hattar. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: