Annons:
Etikettallmänt
Läst 1977 ggr
MagganM
2010-05-04 21:47

Drömmar

Har du haft någon konstig dröm med medeltidsanknytning? Bra eller dålig.

Jag kan börja med mina mardrömmar om Medeltidsveckan.. :S *ryser*

Den ena var att jag första dagen skulle leta upp min nya klänning, min första egensydda som jag precis sytt klart vid drömtillfället. Men när jag hittar den efter många om och men har ett par väninnor försökt hjälpa mig och dekorera den. Men den ser katastrof ut! Inget Historiskt korrekt alls. Tänk tjejerna i Waterloo-uppträdandet…. Jag grät nästan när jag vaknade.

Min andra mardröm är också om Mtv. Jag upptäcker i slutet av veckan att jag missat alla evenemang, fester och konserter och att jag inte haft mina medeltidskläder på mig en ändå gång… Panik.

Annons:
PogoPedagog
2010-05-06 20:31
#1

haha, jag drömmer  också ofta att jag är på Mtv och lyckas missa allt. Hastar i panik genom gränderna och kommer försent till allt.

Det lät i och förs sig som om din klänning skulle sett väldigt rolig ut, du får sy en sådn på riktigt:)

MagganM
2010-05-07 00:13
#2

#1

Nej nej! Den va fruktansvärd! Mådde så dåligt hela den dagen…

terkina
2010-06-06 16:27
#3

Jag har också haft panikdrömmar om just medeltidsveckan, flera gånger de senaste veckorna. Tyvärr är det nog mitt dåliga samvete/tidsplanering som spökar där.Obestämd

Drömmen går nämligen ut på att jag, första kvällen på gotland, försöker få resten av sällskapet att sätta på sig sina medeltidskläder.

Efter lång stunds övertalning kommer jag på att "skit, jag har ju glömt att sy till dom andra! tygerna ligger fortfarande oklippta i väskan!" varpå jag snabbt försöker släta över det med ett "neej förresten, ni behöver inte aaalls ha dom nu, vi tar det imorgon istället!"

så min tanke är alltså att jag ska sitta och handsy hela outfits till tre pers under natten (helst utan att de upptäcker nåt…Tungan ute)

Kaos!

Som tur är har jag börjat sy nu, så förhoppningsvis är dessa drömmar ett minne blott! Cool

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Ahnna
2010-06-07 00:33
#4

Jag drömde häromnatten om tornerspel och det var lite luddigt och galet sådär som det blir i drömmar ibland. Klockan 7.00 morgonen därpå ringde en tornerkompis och bjöd in mig att rida ett tornerspel i juli. Sanndröm? Jag hoppas att det verkliga spelet blir aningens bättre organiserat än det var i drömmen!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lillyblossom
2010-06-08 16:34
#5

Drömde om att jag hade en grön klännin med en bleklila kortärmad klänning över för länge sedan. Några år sedan faktiskt. Kommer inte ihåg drömmen men kläderna minns jag för jag ritade upp hur dom såg ut när jag vaknade.

Det som är roligt är att jag gjorde en mossgrön klänning som min första, märkte att linne som ytterklännning är lite "fel" och vill ha en kortärmad överklänning i ylle till den, kollar i en affär efter yllertyg, ser ett bleklila, går hem och funderar på om jag ska införskaffa det, tittar i mina anteckningsböcker och ser bilden jag ritat! Lite kul faktiskt…. ;)

Upp till toppen
Annons: