Annons:
Etiketthantverk
Läst 3516 ggr
Jinaum
4/26/10, 10:24 PM

Söker smed

Ja jag söker en smed. TC hade varit ett givet val för mig om det inte vore för att han ibland är seg och jag vill få det snart och dessutom vill jag bladna min utrustning. Har redan en TC yxa och en TC sköldbuckla, och det känns som det kan vara kul att hitta någon annan.

Tanken är att jo. Jag kan köpa svetsade saker. Men det är ju så där.. lagom halvkul. Skall ju se lite roligare ut!

Så jag tänkte kolla om jag kunde finna någon nu som skulle kunna fixa mig en två hands spjut spets.

Om ni kan vore bild på tidigare gjorda saker upppskattas. Likaså pris och hur lång tid ni skulle ta innan jag skulle kunna få det skickat.

Annons:
Spikur
4/27/10, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej, smed finnes :) Vad för typ av spjutspets hade du tänkt dig. Jag har smitt ett antal liknande den på bilden i olika storlekar. Vad ska du använda spjutet till?

Här finns det lite saker jag gjort förut

Jinaum
4/28/10, 12:33 AM
#2

Skall vara bluntat glömde jag skriva..

#1 Jag skall använda det i härkamp dvs blunt vapen kamp med vikinga tida saker osv. Skall ju ha den som två hands spjut. dvs 3m långt med ca 2.7-3.5 mm rundstav.

Bra vore för all del i övrigt om det finns en kula i fram så stöten blir snällare mot mitt offer. Annars väldigt platt front så den bilden du skickade på spjut spets skulle inte fungera för mig.

Spikur
4/28/10, 1:01 PM
#3

Allright, då är jag med. PM:ar dig om detaljer

Jinaum
4/29/10, 1:16 PM
#4

För att samman ställa mina krav:

-Bluntat spets.

-Till för två hands spjut.

-Skall passa till en rundstav på ca 3cm

- Jag vill att den skall vara linolje bränd men inget krav, det får jag fixa själv i sådana fall.

-Jag vill gärna se bild. Jag är ne kräsen person som inte bara köper för att ha, det skall ju vara snyggt med :)

- Jag vill veta pris.

-Jag vill veta hur fort den kan bli klar. (Helst skall den kanske kunna levereras i maj om detta är möjligt.)

moondancer
4/29/10, 1:25 PM
#5

Är också i behov av smed, då för mindre arbete. Vad tar du för att göra en pilspets (behöver mer än en, men styckpris kan ju vara najs att veta)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: