Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2699 ggr
Sugardoll
5/24/10, 4:40 PM

Huvudbonad till småkillar?

Har en femåring som är hattlös… Letar efter mönster att sy en sådan där liten kalott med en liten strut på!

Vet att det finns de här (Sophias?) mönstren med alla olika medeltida kläder på, men dels har jag inte tid att vänta (behöver den tills på fredag) och dels tycker jag det är lite dyrt bara för en kalott! (Dessutom tror jag inte att just den finns med bland pojkkläderna).

Så är det någon som har en sajt att tipsa om hur man enklast syr en strut-kalott med kilar?

Annons:
Sugardoll
5/24/10, 7:00 PM
#1

Ingen som vet en toppenbra sida med en beskrivning? *ler vackert*

Tina69
5/25/10, 1:01 PM
#2

Jag gjorde en sån nyss till MIN 5 åring inför Ale Vikingamarknad..men jag hade inget mönster tyvärr.

Mätte hans huvudomfång och delade det i 6 (för jag ville ha 6 kilar)

Gjorde kilarna 10 cm höga och klippte ut 6 likadana kilar. (Gjorde en mall i bakplåtspapper först) Satte i gång att sy i hop dem och provade på Nicco (min son) innan jag sydde ihop den sista sömmen. Blev jättebra och han hade den hela dagen i Ale. Han var så fin..hade ny mantel i samma blåa tyg.

Han såg andra (vuxna) som också hade sån mösse fast kantad med päls så nu vill han att jag ska kanta den tills nästa marknad.

´Det är också fint tycker jag, får se hur jag gör. Ska ev. på Hova eller också blir det inget förren Kongahälla.

Ledsen att jag inte kunde hjälpa med ett mönster, hoppas nånannan har ett eller att du kan försöka utan.

LinaN
5/25/10, 8:35 PM
#4

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Pialinn
5/25/10, 8:59 PM
#5

Förr i tiden (ca 35 år tillbaka) tog man hjälp av strykjärnet för att få ett mönster. Man ritade av formen på stryksulan.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: