Annons:
Etikettliv-leverne
Läst 3834 ggr
Salo
6/3/10, 9:38 PM

Bägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihop!

Jag undrar om någon kan sätta lite ålder på mina bägare, alltså vid vilken tid kan man ha använt någon av dessa (liknande). Mest intresserad är jag av den i mitten då jag har 8 st till och det vore ju kul att kunna använda dem i något medeltida sammanhang.

Annons:
Anthka
6/3/10, 10:53 PM
#1

verklig ålder på bägara ger jag mig inte på att gissa utifrån en bild, men utseendet: vänster ser ut att höra hemma någonstans kring förra sekelskiftet, mitten påminner om det man ser att nutidens medeltidsmänniskor dricker ur i största allmänhet. Det samma gäller höger, har för mig att det varit en fråga om stopmodeller tidigare men minns tyvärr inte vad som sades om den.

Kanske inte mycket till hjälp, men bättre än ingenting. Förhoppningsvis kan du få ordentligare svar av någon annan. Men i mina ögon går den vänstra helt bort om du tänker dig någonting till medeltidssammanhang.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Salo
6/3/10, 11:15 PM
#2

Ok, verklig ålder är inte så viktig. Men visst vore det intressant att veta hur gammal den i mitten är då jag har så många. Men viktigast är i det här fallet hur det ser ut. Kan man ha använt någonting liknande på medeltiden?

Då skippar jag den till vänster, troligtvis den till höger också då den känns lite för "ny". Tack för hjälpen, lite är bättre än ingenting. :)

Upp till toppen
Annons: