Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 4035 ggr
FelisLynx
6/5/10, 12:30 AM

Robin Hood med Russell C

Hur HK är kläderna i filmen? Nån som vet? Maken blev stört förälskad o kan nu bara tänka sej den tidsepoken! Suck, bara en massa o sy till v32…

Hittat medeltida stövel, svart för 2100 på Wahlanders, är den HK till riddardress? Denna gång vill han vara mer "rikemansfolk". Skulle behöva någon av er kunniga människor här hos mej på heltid ett tag framöver… Flört

Lunar Plexus her en massa olika kläder, är dessa någotsånär HK, jag är en baddare på att sno o kopierar friskt Cool.

Sätt gärna ut bilder på projekt från 1200 så snor jag dem med …

Kram på er

Annons:
Anthka
6/5/10, 8:51 AM
#1

Jag har inte sett filmen, men efter vad jag sett av bilder på nätet så ser männens kläder helt ok ut. Ska du ha kläder från samma tid så föreslår jag att du söker inspiration någon annanstans. Jag hittade 3 bilder på kvinnor ur filmen och alla tre har kläder och assocearer från olika tidsepoker (medltida ja, men inte enbart sent 1100/tidigt 1200-tal, precis som vanligt i hollywoods värld)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
6/5/10, 12:09 PM
#2

Jag har inte sett några helt HK-kläder för 1200-tal på de stillbilder jag har sett från filmen hittills. Så jag håller med Anthka, försök hitta någon annan inspirationskälla. Googla till exempel efter bilder på medeltida avbildningar och manuscript.

Några exempel:

Titta framförallt på mannen som hänger till vänster eller mannen som blöder ur ett får nere till höger.

Från The Martyrdom of Saint Alban

Från Cantigas de Santa Maria

Från Roman de Jules Cesar

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
6/5/10, 8:59 PM
#3

#2 helt HK kan du nog inte få, det är ju trots allt hollywood Tungan ute

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
6/6/10, 1:40 AM
#4

#3 Nej, precis, men jag menade mest att det inte är en jättebra källa för inspiration till korrekt dräkt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
6/6/10, 3:35 PM
#5

HK eller inte vad gäller kläder….. jag gillade filmen skarpt! Skrattande

Tex hur de gjort "städerna", de har gjort dem mer som byar vilket är mer verkligt än stora välbyggda städer som man annars ser i historiska filmen! Me like!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Hlif-Gudrunsdottir
6/6/10, 8:52 PM
#6

Jag gillar den ochså hemningslost och har sett den två gånger! Jag hoppast verkligen at Scott gør så mycke pengar på den her filmen at han bestemmer sig før at gøra en sequel. Jag vil bo i et slott och ha banner på veggarna!

Annons:
Upp till toppen
Annons: