Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2371 ggr
LinaN
2010-06-12 01:52

Vad gör du mitt i natten?

Ja, vad gör du sent om kvällarna?

Ikväll fick jag ett ryck och började färga okardad ull… Litet lagom nattsysselsättning strax innan tolv på natten ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Loviz
2010-06-12 02:13
#1

Jagt jobbar vaken natt. och mellan jobben syr jag knappar till mej å sambon :)
Hoppas på å bli klar med min klänning å hans tunika så jag kan sitta å fålla på nätterna snart. Toppen å ha lite sy projekt som sysselsättning fram på småtimmarna när de inte finns så mycke å göra mellan tillsyns rundorna.

Om jag inte syr så sitter jag å knåpar på nån armband/halsbands länk eller liknande, får alltid som mest gjort den här tiden på dygnet.

AutumnWicca
2010-06-12 11:43
#2

Jag brukar inte sitta upp på nätter men sena kvällar blir det lätt! :-)

Då brukar jag sy eller sticka famförallt :-D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

FelisLynx
2010-06-12 12:23
#3

Just nu håller jag på o syr medeltidsinspirerade klänningar i, ve o fasa, krossad sammet, till mina prästinnevänner. (Jysktyger=billigt att öva i ) Är nu uppe i snart 6 st olika modeller, som om allt går bra ska omsättas i andra tyger beroende på vad mottagaren vill ha. Hoppas kunna ha som bisyssla o kanske inbringa lite extrainkomster :)

Ahnna
2010-06-12 12:36
#4

Jag syr på en gycklardräkt på dagtid, när ljuset från fönstret underlättar maskinsömnaden, men på kvällarna och ibland mitt i natten så sitter jag och handsyr på en vikingadräkt under en stark läslampa. Den måste vara klar på fredag så det är liiiite bråttom! Skäms

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2010-06-13 10:16
#5

Inte heller jag sitter uppe på nätterna, men tidiga mornar och en bit in på kvällen däremot. Jag syr på knappar och dekorativa snoddar på sambons mi-parti och min klänning. Ska börja med en klänning till dottern och en liten coif och ta det sista småpysslet med särk och skjorta (nej jag har fortfarande inte sytt igen amningsslitsen i särkenFlört).

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
2010-06-13 12:11
#6

Igårnatt satt jag och tittade på film och lade sömmar på minblå hängsleundersärk… nu är det bara fållen och axelbanden kvar… sen är den äntligen klar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: