Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2622 ggr
eschan
7/1/10, 5:51 PM

Var kan man köpa bra Medeltisdkläder?

Har hört att det går att köpa bra och billiga medeltidskläder i Tallin. Är det någon som har varit där och vet mer? Misstänker att Tallin är stort och det gäller att hitta rätt affärer.

Eller om ni har andra tips på var man kan köpa färdiga tidsenliga kläder om man har problem med att sy egna….. Alla tips är välkomna!

Annons:
Anthka
7/1/10, 6:55 PM
#1

De jag vet som har sömnadsproblem beställer av bekanta, det blir ett slags tjänster och gentjänster med endast materialkostnad. Har för mig att LinaN här på forumet syr upp lite kläder (om jag inte minns alldeles åt skogen). Annars är en chans att köpa av någon som säljer sina gamla av någon anledning, bra tidsenliga kläder i näthandlar (eller på marknader) är svårt att hitta.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

gladagalten
7/2/10, 1:24 PM
#2

hejsan

Du har ett bra företag från Polen. www.matuls.pl

Loviz
7/2/10, 8:01 PM
#3

De finns ju några svenska sidor bla. urda.se, korps.se och svartakatten.com (finns säkert fler) dom har färdigsydda och en del syr dom efter måttbeställning. Endel är bra å annat är mindre HK.

Bästa är nog att läsa på och bestämma sig för vad du vil ha. finns det att köpa så gör det eller muta nån du känner som kan sy och det är inte så himmlans svårt att sy! Jag har precis sytt en uppsättning kvinnokläder å en uppsättning manskläder å jag har inte sytt något sen 7ans syslöjd (ca 15år). Jag fick bra hjälp av mormor med lite fållar och infodringar men jag hade listat ut det med forumhjälp annars.

Dock så köpte vi struthätta och en mössa från urda. Mycket snyggt och vi blev nöjda! Men jag kommer nog sprätta dom synliga sömmarna å sy dom förhand i stället.

LinaN
7/5/10, 1:01 PM
#4

jag syr upp på beställning, både stort och smått.

antingen tillhandahåller du tyget eller så ordnar jag med inköp av material. (förskottsbetalning på materialet om jag ska fixa med det.)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: