Annons:
Etiketthantverk
Läst 1817 ggr
Jinaum
2010-07-05 21:14

En lite mer "HK" sele

Jag fick för mig att jag vill ta med mig råttorna på något och samtidigt gå in skorna som kanske kommit då. Dvs Hova medeltidsmarknad.

En sele till råttor är inte svårt att göra och den mesta biten har jag kommit på hur jag skall göra.

Den sele jag använder kallas 8a selen eller kikki selen. Det är i princip ett snöre som formas som en åtta och i mitten en rund liten ring och därefter en dragsko för att stoppa tråden från att göra selen förstor och råttan från att rymma så att säga.

Så den första biten är ju liksom klar. Är bara det där stoppet. Någon som har några idéer? Hade varit kul att ha så de kan få åka med fler gånger. Nu den sista tiden känns som jag försummat dem för jag inte kunnat ta med dem.

Annons:
LinaN
2010-07-05 22:03
#1

en benknapp med 4 hål som man trär "kryss" som låser?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
2010-07-05 22:19
#2

#1 håller det bra då? Tänker på att råttor annars är duktiga på å smitta ur om man inte får den att sitta åt lite och håller sig där.

LinaN
2010-07-06 01:50
#3

#2 knapp och knut?

mina illrar ålar sig ur 8-selar även om de är så hårt spända att man nästan stryper dem….. :S så jag funderar på betongblock…. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
2010-07-06 17:44
#4

*asg* tja råttorna är inte lika rymnings benägna. är mest att de gärna ibland slingrar runt på axlarna så de kanar ur av mistag

terkina
2010-07-07 02:27
#5

#3 gjorde inte du egna selar till dina illrar förra året? har för mig att det har diskuterats i nån tråd här eller på iller.ifokus, men hittar inte nån av dem. :(

funderar på att göra egna till våra pälsar till mvt i år, så jag tar gärna emot tips (och bilder!!) :D

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

LinaN
2010-07-07 13:11
#6

#5 både ja o nej ^^ en vän till mig brickbandade band till selarna och de ligger här o väntar, dock är spännena som jag köpte till bandet på vift så det blev aldrig att ajg satte migoch började sy selarna. Men till nästa år ska de vara klara iaf. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
terkina
2010-07-07 22:07
#7

#6 jaha, det var så det var! då får vi vänta med spänning ett år till då! ;)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Upp till toppen
Annons: