Annons:
Etiketthantverk
Läst 2257 ggr
LinaN
2010-07-25 14:16

Nitar under skor?

Jag bewhöver tips på vart jag kan hitta vettiga nitar att sätta under slitsulan på mina vikingaskor, iom att det är halt så in i helsikke på gräs att gå med dem i dagsläget….

så vill ha något som "broddar" och ökar friktionen undertill sulan…. några tips?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
RosaGosa
2010-07-26 00:55
#1

Grani här på forumet satte vanliga nitar under skorna. Använde skrona dagligen under en veckas lajvande med vandring på gräs, grus och skogsstigar. Några av nitarna lossnade men blev inte alls halt…

kanske finns bättre nitar att använda…

LinaN
2010-07-26 11:18
#2

Har lusläst det jag hittat om nitar på historiska världar och de är bitvis väldigt skeptiska då det kan bli väldigt halt med nitar på vanliga stadsunderlag, dvs kulelrsten och asfalt tydligen….

Får fundera på det hela eller vänja mig vid tanken att sy på nya slitsulor varje år ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Skogselva
2010-07-30 18:06
#3

Romerska soldater använde spik i sina sulor, men det var som stöd för foten och kanske inte som halkskydd - så det kanske inte var så mycket till hjälp?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: