Annons:
Etikettevenemang
Läst 7414 ggr
[luneri]
8/12/10, 1:31 PM

Medeltidsmarknad i västra götaland?

Hej,

Jag undrar ifall det är någon som vet om det är medeltidsmarknad eller vikingamarknad på gång inom västra götaland i augusti eller september?

Jag har främmande från utlandet och det hade vart trevligt att gå på något sådant evenemang :)

Annons:
Maddie
8/12/10, 2:15 PM
#1

På Visingsö vet jag att det är en mindre medeltidsmarknad/tornerspel helgen 21-22 augusti… Inte riktigt Västra Götaland, men relativt nära lite beroende på var i området man bor givetvis och hur långt man kan tänka sig att åka Glad

http://www.tornerspel-visingso.nu/

Tina69
8/12/10, 11:29 PM
#2

Visnigsö är nog det närmaste…annars är det ju Skara första helgen i sept…också ganska litet dock.

http://www.visitor-center.se/page/lang.sv-id___1113.php

LinaN
8/13/10, 1:15 AM
#3

Linköping har vikingamarknad den 21-22 aug.

I övrigt så börjar det hela mattas av en del då säsongen börjar lida mot sitt slut.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Capricorn-af-Torup
8/15/10, 2:07 PM
#4

Ingelsträde Utanför Höganäs arrangerar medeltidsdagar den 28-29 augusti, Vi på Silfverfalken kommer att ha Tornerspel, där kommer vara en Vikinga hird, Gycklare och handelsmän. Kolla länken om det är intressant.

http://www.ingelstrade.se/Meny_Medeltid_2010/index.html

LinaN
8/15/10, 3:29 PM
#5

#4 fast ingelsträde ligger då sannerligen INTE i västra götaland utan i SKÅNE. En hel spannfull skillnad där skulle jag våga påstå.

Menom allt går som det ska så kommer jag till ingelsträde.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Capricorn-af-Torup
8/15/10, 4:27 PM
#6

Och när jag växte upp i Östergötland så låg Linköping där, till skillnad mot Lidköping som ligger i Västra Götaland. Lätt att förväxla. Oavsett så ville jag bara tippsa om en marknad som låg på Västsidan. Vi kommer att bo på Marknaden from fredag så kanske vi träffas där.

Annons:
LinaN
8/15/10, 4:52 PM
#7

#6 lin och lid är förvirrande. Men man kan iaf sluta sig till att Linköping ligger närmare västra götaland än höganäs nonetheless ;)

Jag kommer att hålla till hos Medeltidsmode under ingelsträde så det är störst sannolikhet att man hittar mig där. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[luneri]
8/16/10, 1:54 AM
#8

tack för alla tips:)

Jinaum
8/16/10, 3:22 AM
#9

Ingen marknad men kanske intressant. På Birger Jarls dagen bjuder västgöta hird till teater. Legender från sokknen.

Alltid någon liten morot i alla fall :P

Sedan vet jag inte vad det kommer bjudas på mer med.

Enda andra moroten är att vi har rekrytering i september eller oktober. Men ingen marknad jag känner till nu i augusti.

LinaN
8/16/10, 2:00 PM
#10

#9 hemsida till evenemanget? o adress hur man hittar dit rent fysiskt?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
8/17/10, 2:38 AM
#11

#10 tor inte evenemanget har en hemsida. Men det är I Gudhems kloster ruin den 4-5 september. Vi håller på att utarbeta en affish med vad som kommer erbjudas där. Kan lägga upp den när den är klar.

I övrigt är det www.vastgotahird.org för västgöta hirds hemsida.

Tina69
8/17/10, 1:04 PM
#12

*11 >> Synd att det är samma helg som Skara då vi reda bestämmt att åka dit…men vi kommer gärna till er senare i höst om ni har nått då =)

Kram

Jinaum
8/17/10, 11:04 PM
#13

#12 tror vi inte har så mycket i höst. Är äna säsongs slut nu för vår del och kommer nog mest ha rekrytering och träning.

Annons:
Tina69
8/18/10, 1:28 AM
#14

*13 med det kan ju vara intressant ju…..vi behöver hålla på mer med detta. Både min man, jag och minst två kompisar vill så mycket mer. Inne i GBG finns ju "bara" SCA och det verkar inte riktigt passa oss….liksom

LinaN
8/18/10, 2:16 PM
#15

#14 sen har ni elvegrimmarna o fenris som håller till i göteborg också, det är två vikingagrupper o sen har ni baningarna i trollhättan som också är vikingar

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
8/18/10, 3:51 PM
#16

#14 även Ranerna i bohuslän som finns vid hamburgsund. Finns rätt så friskt val på vikingar här i västra götaland alltså :P

Sedan är ju västgötarna skyldiga till många andra grupper runt om i sverige *asg*

#15 De e lustigt dock att man aldrig sett er eller hört om er! Trotts att ni är så pass nära som ni är. Hade ju varit kul någon gång egentligen att så att säga "kolla in" er lite vad ni sysslar med :P

LinaN
8/18/10, 6:28 PM
#17

#16 vi har bara funnits i knappt ett år och sen så har vi inte varit stridande förrän nu. Så inte såååå konstigt att ni inte hört talas om oss förrut ^^

Vi ska börja träna med Fenris och Elvegrimmarna 2 gånger i månaden sen när de drar igång igen nu till hösten :D

Jag är gammal Månegarmare från när Månegarm vart en liten valp. Sen flytta jag från skåne och månegarm växte upp till en rejäl ulv att räkna med på linjen i fote med flera ställen. Så vi har iaf en avdankad och lovligt ringrostig krigare i vår grupp (dvs jag då då ^^)och sen har vi en bunt med engagerade och glada nybörjare.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Tina69
8/18/10, 9:50 PM
#18

nu blev det ju OT men jag skulle gärna hitta en grupp med medeltidsfolk att greja med….sy och grejsa. Kanske ha nån medeltidsfest och myspys….men vart ska man ens börja leta när man är nybörjare på sånt..?

Jinaum
8/19/10, 12:52 PM
#19

#16 ah dåså. Tror säkerligen västgötarna bjuder in folk te att träna med dem :) Vi är ju i Falköping så. Västgöta Hird är dessutom avdankning ifrån Elvegrimmarna *asg*

Upp till toppen
Annons: