Annons:
Etikettallmänt
Läst 2632 ggr
Miliimli
2010-09-05 13:00

Vad sälja på marknader?

Hejsan!

Jag tänker börja introdusera medeltiden lite i området där jag bor, och kommer bl.a. att ha en medeltida-sagovandring för förskolebarnen i byn och stå och sälja på julmarknaden i december.

Nu undrar jag vad man kan göra själv och sälja? Jag hade tänkt mig bl.a. brända mandlar, men vad finns det mera som inte är allt för svårt att göra själv?

Annons:
lader-o-jarn
2010-09-17 18:15
#1

Varning. ätbart = myndighetspapper….

(om man nu bryr sig om det)

MegN
2010-09-18 11:37
#2

Lite svårt att säga vad som skulle vara säljbart till allmänheten… Många saker som säljs på medeltidsmarknader är ju så specifika och köps mest av "medeltidare" själva…? Ska man sälja till vanligt folk måste det ju vara produkter som används till vardags. Eller något ätbart - men då kommer ju raskt livsmedelslagarna in…!

Själv har jag tovat sittunderlag förut, gammal teknik men modern produkt/användning. Fast jag har aldrig prövat att sälja dem på marknad, utan bara skänkt/givit som present till vänner & bekanta.

Själv skulle jag väl gå från andra hållet och fundera över vad jag skulle kunna tillverka (dvs vilka hantverk osv jag behärskar) - och om det är något av det som går att sälja…!

Miliimli
2010-09-20 11:54
#3

Jag tror inte det behövs papper här (Finland) för en så liten marknad.. Massor av folk säljer grillkorv, soppor, bakverk och liknande utan några papper, men jag ska ta och kolla upp det!

Jo det var just medeltida saker som skulle kunna intressera även "vanligt folk" som jag undrar lite över… Syftet med allt det här är ju att visa upp sig och kanske få någon annan att också bli intresserad Glad

Upp till toppen
Annons: