Annons:
Etikettevenemang
Läst 2203 ggr
skapa
8/20/10, 8:56 PM

Bandvävningskurs i höst?

Jag har två kurser att gå för den som är intresserad av att väva band.

Vävning av band i bandgrind, vävstol m.m.  2010-09-25 o 26

Vävning av brickband     2010-10-16 o 17

Årsunda i Sandviken, möjlighet att bo hos mig finns.

Läs mer här

www.spangmurs.se

Annons:
MarjaP
8/20/10, 11:01 PM
#1

Var det tal om nån fortsättningskurs? För oss som var med i våras, och andra också förståss. Jag skulle tycka det var himla skoj iaf! Men ska skaffa mig nån slags "vävstol" att fästa brickbandet i, får så förbaskat ont i ryggen av att ha det fastsatt runt midjan när jag väver… nån som har tips på nån bra variant på ram att fästa brickväven i?

skapa
8/21/10, 12:00 AM
#2

Hej,

Det blir både nybörjare och fortsättare samtidigt. Jag kommer ta bort vävstolen från vävrummet så får vi mycket bättre plats.

Det finns många varianter av vävstolar, den här verkar rätt lätt att bygga och är tydligen bra att använda också. Jag har en osebergsvävstol som står på golvet men tycker inte den är bra.

http://www.brikvaevning.dk/vaevebraedt.htm

SHV-Pysen
8/25/10, 12:20 PM
#3

Pris? Såg inte något på hemsidan, fast jag kanske missa det?

skapa
8/25/10, 8:16 PM
#4

500 kr + övernattning 50 kr/natt om du väljer att bo hos mig.

I kursavgiften igår kaffe/the samt råvaror till mat på lördagskvällen. Vi lagar maten tillsammans.

Någon form av kursmaterial ingår också.

Allt annat du vill äta och dricka under helgen tar du med eller köper inne i samhället. Jag har spis, micro, kyl, frys, matkällare, utomhusgrill.

WC och duch finns också.

SHV-Pysen
8/26/10, 10:52 AM
#5

Låter ju kanon. Får se hur pass min tid och ekonomi tillåter mig att delta bara

Ahnna
8/27/10, 10:21 AM
#6

Jag tycker absolut att ni som kan ska ta chansen att vara med! Glad Det jag och Louise har pratat om agående brickvävning har funkat väldigt bra för lilla mig, i alla fall.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
skapa
8/27/10, 1:36 PM
#7

Glad

Upp till toppen
Annons: