Annons:
Etikettallmänt
Läst 3067 ggr
LinaN
12/9/10, 2:01 PM

Julklappar i år

Vad har ni önskat er för vikinga/medeltidigt i julklapp, och har ni planer på att ge bort något sådant trevligt?

Själv har jag ett projekt kvar som ska göras innan jul, men måste lyckas kicka ut sambon ett par timmar för att det ska gå så bra o förfärdiga….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Hammarskogen
12/9/10, 2:47 PM
#1

Dålig på julklappar men gav just linne-kläder till "min väpnare". Han fyllde just ut ett år till, men det är det enda han fyller ut. Skulle kunna kallas för metrev

LinaN
12/9/10, 2:57 PM
#2

Själv har jag mest önskat mig ull-topsband, presentkort på olika onlineshoppar emd textilier och en prenumeration på en amerikansk spånads-tidning.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
12/9/10, 7:36 PM
#3

Jag har en plan på en medeltidig sak som jag tänkte ge bort, men vet inte om tiden räcker till. Jag ligger efter med allt, har inte fixat en enda julklapp än… Skäms

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SHV-Pysen
12/9/10, 8:21 PM
#4

Vi kör en julklappsfri jul iår (så enormt skönt!!!) men däremot är mamma i thailand just nu, hoppas på att det är lite sidentyger med i lasten hem ;) sen funderar jag på julklapp till mig själv. har inte en enda bra bok om medeltidssömnad tex….

Anthka
12/9/10, 8:46 PM
#5

Har inte önskat mig en enda medeltidsrellaterad juklapp, syr och stickar på de sista klapparna men inga är eller blir medeltida.

Köpte tyg i mängder för ett tag sedan och har beställt en ny pavve så både jag och maken har fått vårt lystmäste när det gäller medeltid för ett tag.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Gudris
12/10/10, 11:36 AM
#6

Det enda "medeltida" jag ger bort i år är en flaska hemgjort mjöd till föräldrarna och en flaska till pojkvännens föräldrar. Önskar mig egentligen inget iom att jag med min nuvarande ekonomi inte kommer att kunna ge så roliga klappar…

Annons:
Ahnna
12/10/10, 11:48 AM
#7

#6 Jag vet vad du menar… Obestämd Min ena ponny fick fång såhär lagom till jultider så jag var tvungen att ringa ut veterinär på jourtid. Tur att försäkringens självrisk bara är 5000:-. *mummel*

Undrar om man kan ge hela släkten brickband, läderväskor och växtfärgade garner?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

pnilla99
12/10/10, 1:38 PM
#8

En örslev såklart, till tonårssonen som alltid klagar på att topsen är slutSkrattande

Rajka
12/10/10, 8:48 PM
#9

Dottern får, tja det är väl varken medeltida eller hk, men en longbow för kortare människor (Den är 94cm) i glasfiber men lindad med läder.

Jättefin! Hon kommer säkert ha med dem på medeltida evenemang men mest är den för lajv. Tror hon kommer bli galet lycklig!!

LinaN
12/11/10, 4:09 AM
#10

Jag kom på en sak till jag önskar mig.

Att få något som gör att jag slipper få fullständiga hjärnsläpp när jag syr…. idag kunde jag inte sy ihopa struthätta+foder, fick sprätta och göra om 4-5 gånger och det blev ändå inte rätt!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Gudris
12/11/10, 2:24 PM
#11

#7 Usch vad tråkigt, hoppas det inte händer igen! Faktum är att det viktigaste med julen är gemenskapen (eller julmaten om man lyssnar på min kille) :) Absolut kan man ge det ^^

zayla
12/13/10, 2:46 AM
#12

Somnade i soffan som vanligt… hmm..

Själv önskar jag brickband av bestämd färg i flera meter!! Tanken var att ge mamma något iväg med nålbundet men har dessvärre en beställning som måste göras först. Suck igen! Hon får det efter jul istället.

Upp till toppen
Annons: