Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 3497 ggr
LinaN
1/16/11, 11:40 AM

Roliga/fåniga Quotes

Tänkte börja en sån här tråd då väninnan som är med i vår vikingaförening satt och funderade högt på att börja träna blankvapensstrid då hon anser sig vara litet feg och tycker det känns fånigt att hon inte vågar….

Man kanske ska börja träna blankvapensstrid så man får lite mer stake i kroppen.

Vi övriga på plats garvade ju så vill höll på att trilla av soffan. Speciellt med tanke på att hon är singel också ^^

fyll på med mer galna uttryck som uppkommit i samband med hobbyutövandet! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
1/16/11, 12:44 PM
#1

En "gammal goding" som aldrig blir tråkig… Mitt tornerlag befann sig vid Ekenäs Slott för en massa år sen (kan det ha varit 2004?) och hade byggt upp en paviljongby och fixat eldgrop. Runt gropen hade vi ställt upp bänkar, som skruvas ihop med muttrar på undersidan. På ena bänken satt jag och två herrar och på motsatt sida satt en ung, vän dam och tornerlagets manlige ledare, låt oss kalla honom för P, som har lite rykte om sig att vara aningen lösaktig och raggar på allt kjoltyg… Oskyldig 

Lagets ledare förde ner handen på undersidan av bänken, precis under damen som höll honom sällskap, för att skruva i en mutter som inte riktigt var iskruvad ordentligt. För oss som satt mitt emot så såg det synnerligen suspekt ut och en utav herrarna på min bänk sa med låg stämma, lite sådär allmänt förmanande: "Sluta pilla damen i rumpan, P."

P's tankar är någon annanstans, så när han blir tilltalad så tittar han upp, förskräckt över de stirrande blickarna från andra sidan gropen, totalt förvirrad och mumlar oskyldigt till svar: "Jag bara skruvar in den…"

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rajka
1/16/11, 5:23 PM
#2

Sagt av egen hög person ;)

Det var på ett lajv i höstas. Jag hade haft en person tillbords som var iklädd mycket plåt och som hade en högt uppsatt roll inom spelets heralki.

Vi hade spelat med och mot varann hela kvällen och för mig var han okänd(dvs jag kände inte igen honom öht från lajv eller andra sammanhang)

Det blir kväll och lokalerna krävde att vi bröt spelet för natten. Jag möter min medspelare i toakön och då hade han tagit av sig alla rustningsdelar och stod där i bar överkropp.

Då ramlar poletten ned för mig och jag inser att jag sett honom förut och utbrister:

- Jahaa, det är du! Nu känner jag igen dig, nu när du tagit av dig kläderna!

>_<

(han är gycklare och då jag sett honom uppträda så har han endast haft lekarbyxor på sig)

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: