Annons:
Etikettlitteratur
Läst 14142 ggr
gunillapower
10/1/16, 12:07 PM

Boktips

Letar tips på böcker om svensk medeltid. Skönlitterärt eller fakta spelar ingen roll. Men måste vara på svenska:)

Annons:
Snurrig
10/1/16, 12:22 PM
#1

Betvingade av Simona Ahrnstedt är en romantisk bok som utspelar sig i Sverige under medeltiden. Vet inte om du kan tänka sig att läsa den typen av bok, men det är den enda jag kan komma på för tillfället.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

gunillapower
10/1/16, 12:48 PM
#2

Tack! perfekt, den fanns tillochmed på storytel☺

Linn Is The New
10/7/16, 10:02 PM
#3

Is folket är en väldigt bra bokserie! Detta utspelar sig dock mellan gränsen till norge och sverige. En väldigt intressant serie skriven för ganska länge sedan, författaren har jag glömt bort. Inte nya böcker, finns oftast på dom äldre bibloteken.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Halvdansken
11/19/16, 10:42 PM
#4

Den dynamiska medeltiden - Michael Nordberg
Stora döden - Dick Harrison
En fjärran spegel (1300-talet) - Barbara W. Tuchman

Faktaböcker.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Carmarino
12/12/16, 3:56 PM
#5

#3 Sagan om isfolket heter serien och det är Margit Sandemo som skrivit den. Finns också på Storytel.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lilltomta22
3/7/17, 2:38 PM
#6

Serien "Släkten" av olika svenska författare.

Annons:
Kakan87
7/30/18, 7:07 PM
#7

Jag vet att detta är en gammal tråd men jag söker också bra böcker om medeltiden, både fakta och skönlitteratur. Någon som kan någon mer?

Upp till toppen
Annons: