Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3479 ggr
michellan97
2/10/16, 9:42 AM

Tunika på kvinnor?

Hej!
Jag undrar om kvinnor under medeltiden kunde bära tunika. eller om det bara var männen. Ska nämligen på medeltidsveckan i år och vill gärna klä ut mig. Gillar dock inte att gå runt långa klänningar utan vill gärna ha en tunika och byxor. Kan det gå för sig, och hur kan jag få det att se mer kvinnligt ut?😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Annons:
VildaVittra
2/10/16, 5:43 PM
#1

Måste du spela medeltida kvinna då?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

michellan97
2/10/16, 6:37 PM
#2

#1 Na, det vet jag inte, haha. Vad ska jag va annars? 🤔

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

VildaVittra
2/10/16, 6:45 PM
#3

Finns ju många saker, allt från riddare, präst, bonde, bödel till hovnarr. 

Fundera på vad du skulle tycka vara kul och strunta i saker som vad du har för kön.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

michellan97
2/10/16, 6:48 PM
#4

#3 Haha okej, tar bort tanken att det ska va verklighetstroget då 😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

VildaVittra
2/10/16, 6:56 PM
#5

#4 Finns ju många killar med "feminint" utseende av idag, och varför skulle det inte funnits då?  Dölj håret under en hatt eller liknande, så ser det ju inte "fel" ut och lämna push-upen hemma. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Qalaspuff
3/19/16, 9:02 PM
#6

Vad man väljer att ha på sig beror väl egentligen på hur viktigt man tycker det är att vara Historiskt korrekt. Personligen är jag "allergisk" mot klänningar och har de senaste åren haft vikingatidsinspirerade byxor och tunika, och en hemmagjord lädertopp för varma dagar! Kan dock inte svara på hur korrekt det är, men kan tänka mig att folk tittade snett på kvinnor i manliga kläder åtminstone bland adligare människor.

Annons:
Upp till toppen
Annons: