Annons:
Etiketthantverk
Läst 2798 ggr
Hannhis
2014-07-19 09:35

Work in progress 1

Hallå! Jag hittade några gamla "work in progress" trådar, dock vet jag inte hur många som gjorts så jag börjar om. Vad gör ni för något? Själv så syr jag en "mellanklänning" , siksackar allt på sy maskin som inte ska handsys när klänningen är klar.

Mvh Shy och Hannah


Annons:
ptb
2014-07-20 09:26
#1

Håller just nu på att skära ut och  sy färdigt nya bältes väskor till familjen

JodineFritzl
2014-07-20 19:03
#2

För min del är det mest sömmar som fälls på min gamla klänning och familjens  nya, i bakgrunden syr jag lite på min nya bruna linneklänning och två Martebosäckar.

LinaN
2014-07-21 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

har för mycket att göra ^^

Just nu hållerjag på att blinga en ruskappa till min man :)

Sen borde jag få tummen ur och börja sy mig en ny undersärk då den gamla är på upphällningen den med…. har på tok för mycket att göra på tok för kort tid ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
2014-07-22 09:35
#4

Jag håller på med en tight 1300-talsklänning, med snörning fram och knappar i ärmarna. Efter det ska jag göra en likadan fast kortärmad och med knappar fram. Det lär dock inte bli av i år, jag har lovat mig själv att sy en folkdräkt först. Har sytt tre färdiga klänningar (särk, mellanklänning och hängselkjol) plus en halvfärdig den här säsongen, det får räcka.

www.bakomfoten.blogg.se

LinaN
2014-07-22 10:53
#5

Glöm inte att visa bilder gott folk! annars inspirerar det dåligt! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

JodineFritzl
2014-07-22 20:03
#6

Ska också försöka sy om min allra första felsydda icke HK-klänning till en tunika till min man och en klänning åt hans dotter av spillbitar. Haha ojoj, får se hur det går, jag och skarvar är inte bra vänner..

Annons:
Miliimli
2014-07-23 11:31
#7

Jag håller på med en bältesväska till mig själv, ett par pösbyxor till H, en underklänning åt mig själv och så borde jag också hinna med en ny undertunika åt mig själv… Jag skojar inte när jag säger att fingrarna blöder :p

LajvKrattan
2014-07-29 18:03
#8

Mitt WIP för sommaren har varit och är ett par skor. Sömnaden har varit lärorik men väldigt plågsam och tidskrävande. Nästa gång köper jag nog ett par i stället.🤪

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

~Miriel~
2014-08-12 13:34
#9

Vinter mundering. Lite i tidigaste laget men bättre det än att frysa.

~Miriel~
2014-08-12 13:34
#10

Vinter mundering. Lite i tidigaste laget men bättre det än att frysa.

JodineFritzl
2014-08-12 23:13
#11

Håller på med renovering av en väldigt illa slarvigt sydd ylleklänning, och en brun linneklänning, båda till mig själv.

Upp till toppen
Annons: