Annons:
Etikettmedeltidsveckan
Läst 1827 ggr
Ixectrona
2014-07-06 21:30

Vilka ska till MTV i år?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Humm, jag tycker fortfarande det där låter som TV-kanalen MTV.)

I alla fall, tredje gången gillt för mig.
Första gången var 2002, jag var elva och inte utklädd. Hade aldrig sett något sådant förut.
Andra gången var 2009, jag var där sent i veckan med min mamma, jag var utklädd i något från HK-helvetet (och det visste jag😃).
Och så nu igen 2014, äntligen. Söndag-onsdag.

Jag är fortfarande för lat och snål för att sy eget (och jag tycker det är tråkigt), så den här gången blir det två köpta dräkter igen.

Ni som ska dit och vill dela med er, kan ni säga hur ni kommer dit som så man eventuellt känner igen er?😃

Jag ser ut såhär (INTE i de kläderna, det där är något jag har till vardags ibland😉) och kommer antingen synas i en röd ullklänning med gröna ärmar, eller (jag oroar mig redan för om jag kommer bli bränd på bål, och planerar hålla mig borta från eldshower och avrättningsbackar, eller för övrigt områden där vapen kan förekomma) gråsvart lädertunika, svart skjorta, bruna byxor och bälte, och skor får vi se vad jag får tag på.
Ej HK-mansoutfit alltså, och jag tror inte jag lätt kan passera för en pojk eller ung man.😛Så shoot me. (Men jag pallar inte gå i klänning som släpar i backen hela tiden, och älskar verkligen min outfit.)

Annons:
Ixectrona
2014-07-08 15:56
#1

Nähä! Det blir visst bara jag som åker i år. :O

Cragan
2014-07-10 04:37
#2

är en sak jag skulle vilja åka på men hatar att resa o folksamlingar så om det inte blir att dom plötsligt fyttar den till mig o har en dag utan massa folk så blir det nog inte av för min del

orphidea
2014-07-10 14:56
#3

Jag ska tyvärr inte dit för första gången på sex år. Men ekonomin för både mig och mitt vanliga sällskap sätter stopp. Apropå att akta sig för att få skäll för sin inte historiskt korrekta outfit tror jag aldrig det kommer hända att någon är så pass otrevlig att den får för sig att säga något om din dräkt. Hoppas du ich alla andra får det kul!

drutten2
2014-07-11 13:59
#4

Här är en till som får hoppa detta året,efter 5 år irad. 😕

stefanroris
2014-07-12 12:21
#5

jag och min dotter samt tre andra tjejer skall dit åker den 2  från gbg

Ixectrona
2014-07-13 19:05
#6

#3 - Nej, det tror jag inte heller, vissa är riktigt purjo (och hellre det än att komma dit som en Disney-pirat😉) men håller det för sig själva.

Annons:
Upp till toppen
Annons: