Annons:
Etikettevenemang
Läst 2235 ggr
Theiresias
5/7/14, 10:40 AM

Foteviken

Hallå!

Jag planerar att besöka Foteviken 27-29 juni. Jag och mitt sällskap kommer att vara vikingaklädda men bo modern i stuga på campingen i närheten. På hemsidan har jag läst att man ska anmäla sig, men det behöver man väl inte göras när man kommer som vanlig besökare?

När vi ändå är i trakterna, finns det fler ställen inom samma område man intre får missa? Känner inte alls till Skåne.

www.bakomfoten.blogg.se

Annons:
Jetaime
5/7/14, 10:43 AM
#1

Jag kom hit via nya inlägg och såg "Foteviken", jag kan inget om medeltiden, men jag bor själv i Höllviken och känner till Skåne ganska bra. Här finns en del historiska grajor här nere, men jag vet inte alls vad som är intressant ;)

Elma79
5/8/14, 9:44 AM
#2

Beroende lite på tid och pengar så finns det ju lite runt om i Skåne. Hovdala slott, Glimmingehus, Ale stenar, Gumlösa kyrka… Det va dom jag kom på bara sådär, men det finns ju mycket mer. :)

Theiresias
5/8/14, 10:20 AM
#3

Jag tänkte om det fanns något i närheten eller på vägen ned. Vad som helst med historisk koppling är intressant, ska kolla upp de där ställena Elma79

www.bakomfoten.blogg.se

Elma79
5/8/14, 11:58 AM
#4

Vilket håll kommer ni ifrån?

Theiresias
5/8/14, 8:38 PM
#5

Uppifrån ;) Borås närmare bestämt.

www.bakomfoten.blogg.se

artdecade
5/9/14, 2:15 PM
#6

Utöver de tidigare förslagen så finns ju även Kärnan i Helsingborg, Kronborg i Helsingör Malmöhus i Malmö samt Domkyrkan i Lund. I Lund finns även Kulturen där de bl a har utställning om den vikingastad de hittat utanför Lund. Det finns mycket mycket mer att se i Skåne men dessa är ju på vägen ner från Borås.

Annons:
Elma79
5/9/14, 5:20 PM
#7

Du har ju även Trelleborgen i Trelleborg… Där brukar oxå vara vikingaevent. :)

LinaN
5/11/14, 7:22 PM
#8

Ska ni bara vara besökande vikingar och inte delta i marknaden som säljare mm så behöver man inte anmäla sig. Utan då går man bara in.

Vi kommer bo på plastcampingen i år jag och sambon, så vi ses säkert på plats då! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

sotlynx
5/11/14, 7:24 PM
#9

Nej, man behöver inte anmäla sig som besökare. Om man däremot vill sälja saker eller vara kvar i byn efter stängning måste man ha anmält sig. Det brukar vara ruskigt trevligt, så det kan det ju vara värt!

Theiresias
5/12/14, 2:50 PM
#10

Vi är bara besökande vikingar. Vi hade gärna stannat efter stängning men som jag har förstått det måste man vara volontär då, och det uppdraget törs jag inte ge mig på än.

Det blir vårt första besök, är det roligt kanske jag åker dit som volontär nästa år.

www.bakomfoten.blogg.se

Upp till toppen
Annons: