Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 3809 ggr
dragonstar
3/5/14, 9:01 PM

Örebro möte om att starta en förening

För er som bor nära Örebro tänkte jag berätta att det kommer vara ett möte nu på  Lördag 8 kl 14.00

Vi ska diskutera eventuell start för en medeltidsförening. Alla är välkomna.

platts:

Mummel & Mums

Näbbtorgsgatan 12, 702 23 Örebro, Sweden

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
mcvilse
4/30/14, 10:36 AM
#1

Hur gick det? Jag har svårt att komma ifrån men bevakar intresserat föreningar som finns kan finnas i närheten.

JodineFritzl
5/1/14, 4:54 PM
#2

Det  var inte tillräckligt många intresserade, vid första mötet dök det enbart upp tre, vid andra mötet bestämdes det inte ens en tid. Och inget nytt har hörts så jag antar att vi lägger ner det. Inget mer har sagts i frågan heller. Folk vill inte vara med och starta upp något utan enbart vara med när någon annan redan har fixat det åt dom tyvärr och då blev det svårt för oss som ville vara med från början.

Vill vi ses får vi ses utanför förening antar jag, privata syträffar, samåkning till event eller liknande.

Elma79
5/8/14, 9:52 AM
#3

Gå in i Nordmarks FBgrupp och fråga om det finns folk runt Örebro som vill hjälpa till att starta. :) https://www.facebook.com/groups/10965400036/?fref=ts Kan ju vara värt ett försök iaf om du inte redan testat. :)

JodineFritzl
5/8/14, 11:04 AM
#4

Nej vi har ju redan provat ;) Fanns inget intresse från någon av att hjälpa till tyvärr. Trist men folket har talat, de flesta vill inte göra skitgörat utan bara dyka upp när vi fixat allt, utifrån de vi har pratat med. :/

Elma79
5/8/14, 11:57 AM
#5

Trist som fan är det. :( Ni får göra det bästa av vad ni har då. Vi brukar träffas en gång i veckan på "pyssleträff". En del pysslar med sömnad, andra med kanske ringbrynjor, en del är bara där för att träffa trevligt folk. Det kan va allt från 3-4 stycken till 10-12. :) Man måste ju inte tillhöra en förening, även om det är trevligt det oxå. Om ni vill uttnytja SCAs förmåner på event och liknande, så tror jag att man kan vara medlem i bara Nordmark eller så. (Ni kanske redan är det förståss…)

contrast
7/29/15, 8:26 AM
#6

Hojj, nu är ju det här över ett år sen men har det hänt något, ska vi se om vi kan få något att hända? :D Jag är typ total nybörjare som är mest intresserad av vikingatiden, så jag letade efter en förening i örebro, men det finns ju inte så då får man väl försöka starta en då.. Eller en hantverksgrupp eller något?

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Annons:
dragonstar
7/29/15, 6:54 PM
#7

På FB finns det en grupp som just är för örebroare. De har bildats en förening som träffas och hittar på saker.  Både helt nybörjare och veteraner är med.
Sök på Medeltida lajv och reenactment i Örebro län

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

JodineFritzl
7/31/15, 10:32 AM
#8

Precis, det finns som sagt en grupp där men inte många är aktiva, jag som admin är oftast den som drar igång saker så det vore skoj om lite fler vågade hitta på nåt! :) Nu under sommaren har jag inte bokat in några träffar eftersom intresset varit så svalt konstigt nog.

dragonstar
7/31/15, 2:25 PM
#9

De fanns ju en grupp förut men den försvann för några år sedan vad jag förstått. Tror de behöver komma ut mer Kanske att man sätter om information på biblioteket och på universitetet. Tror många är intreserade men inte letar aktivt =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: