Annons:
Etikettallmänt
Läst 2351 ggr
Ixectrona
2014-02-01 20:53

Hova Riddarvecka

Är det någon som vet hur det är?

Jag har viljat åka dit flera år men det har inte blivit. I år vill jag gärna dit dock, det ligger så nära för mig att jag kan åka dit som en dagstripp.

Är det som Medeltidsveckan Visby "light" eller något helt annorlunda?

Hur är det, helt enkelt?

Annons:
MagganM
2014-02-02 15:38
#1

Hova är betydligt mindre än Visby, och mer kommersiellt och mer dagsutflykt för barnfamiljer.

Men så länge jag bodde i närheten så åkte jag över en dag varje år för att se om det fanns nått roligt.

Men det är mest en marknad, ett matställe och så lite gycklare och musiker. Och så tornerspel då.

Jinaum
2014-02-02 18:44
#2

Hova har blivit sämre och sämre. Det är mer plast och mer.. turistfälla som jag brukar kalla det. Det är små mysigt och jag brukar komma hem med massa god salami. Men det är mycket skräp och det har blivit mer riktat så. Men man hittar guldklimpar, men jag känner att man inte ska ha för hög förväntning på det.

Silvercore
2014-02-04 19:49
#3

Är det inte under Hova som det är tävlingar för hästar med medeltidstema också? :) Funderar på att vara med, det skulle vara kul! Dock en bit att åka..

Honshu
2014-02-17 20:00
#4

Var i hova första gången förra åter. Det är rätt litet och man går igenom marknaden fort, kanske passat bäst för barnfamiljer. Tornerspelen och gycklarna är värt att åka och se:)

Upp till toppen
Annons: