Annons:
Etikettallmänt
Läst 1947 ggr
Elma79
2014-01-27 09:23

Tips: Skoalternativ

Jag la förvisso denna frågan i ett annat inägg, men tänkte att det kanske va bra att ha som ett eget. Vad har ni för tips om vilka skor som kan vara "acceptabla" till en medeltida dräkt? Jag, och många med mig, har inte kunskap eller ekonomi att göra/köpa medeltidsskor. Jag själv har använt mig av ett par svarta ballerinaskor som jag tänkt att klä med tunt skinn, just för att det ska se någorlunda ok ut.

Annons:
Engagera
2014-01-27 11:18
#1

Hej! Jag har tänkt skaffa gladiator-sandaler om de kommer tillbaka på modet till sommaren :D

PogoPedagog
2014-01-27 12:15
#2

Alla läderskor med diskret sula går bra tycker jag. Jag har även ballerinaskor i sammet som jag ofta använder.

Trollhund
2014-01-27 15:24
#3

Att sy skor själv är faktiskt inte så svårt som det verkar, finns en bok som heter skoboken med bra mönster och beskrivningar. Sen behöver du bara skinn, läder, en syl och nål och tråd. Första kanske inte blir så snygga, men anändbara! Det var mitt första tips ;) Andra är diskreta läderskor. Ballerinaskor är inte HK så skulle inte bemöda mig med att klä in dem, men har du långa kjolar, låt dem vara som de är! Väldigt få kommer att lägga märke till dina skor. :) Den dagen du vill hålls på med bara historiska saker och känner att du inte kan göra själv, beställ eller köpa på en marknad :) Ett par bra riktiga skor håller lääänge, särskilt om man inte är på så långa event eller många. P lajv använder jag hellre diskreta kängor än hk-skor för att inte slita på dem i onödan eftersom jag rör mig mer och sliter hårdare på dem än om jag mest myser och går runt :)

Upp till toppen
Annons: