Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2442 ggr
Praefatio
1/1/14, 9:33 PM

Köpa pärlor

Var köper man glaspärlor till sin vikingadräkt numera? Jag hade koll för sju-åtta år sedan men nu hittar jag det ingenstans…

Annons:
orphidea
1/2/14, 9:38 AM
#1

Korps och svarta katten vet jag har, men inte om det som finns iderassortiment överensstämmer med vad du söker :)

JodineFritzl
1/2/14, 11:08 AM
#2

Jag har hittat en del på Etsy, alla är inte HK då de säljs i ett kilo styck á 650 pärlor ungefär men många går att använda till min viking.

Praefatio
1/2/14, 11:28 AM
#3

#1 Ah, de kanske säljer trots allt, jag hittade ingenting på hemsidorna längre så tänkte att de kanske hade utgått :) Kan ju mejla och fråga. Tack!

#2 Åh, vad smart! De som inte passar går ju alltid att ge bort eller spara för annat.

JodineFritzl
1/2/14, 11:38 AM
#4

Ja, pärlor går väl åt till nåt nån gång, priserna låg mellan ca 70 till 200 beroende på vilken vikt, och sen frakten som också är baserad på vikt tror jag.

LinaN
1/3/14, 4:24 PM
#5

Ahnna som hade sajten här innan hon tillverkar ju pärlor efter fynd. Hon finns på FB. Ehnna Ehnström. mellan 30-300kr st beroende på modell och storlek.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Praefatio
1/3/14, 4:32 PM
#6

#5 Tack för tipset! Hittade en tjej på Etsy också, som gör efter historiska fynd.

Annons:
Trollhund
1/7/14, 12:39 AM
#7

Sorry, trött kanske blir dubbelpost. Museumet ut i Gamla Uppsala säljer pärlor om du är där något i sommar. Såg också att Svarta katten hade.

Upp till toppen
Annons: