Allmänt

Örnklor säljs på marknaden

2013-08-10 01:04 #0 av: VildaVittra

Det finns gränser för hur tidsrealistiskt det ska vara.

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8724549

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2013-08-10 09:30 #1 av: Elma79

Håller jag faktiskt med om...

Anmäl
2013-08-10 11:09 #2 av: VildaVittra

#1 Jo, alltså vill någon köpa "örnklor" kan man ju säga till oss som håller lantrashöns osv att spara de gula tuppfötterna vid slakt. Från de tunga raserna kan de vara ganska så maffiga. Det måste ju inte vara äkta vara för att se realistiskt ut.

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2013-08-10 16:01 #3 av: Jinaum

Jag har direkt ingen koll känner jag så jag måste fråga. Vad vill man ens med örnklor till? Dekoration?

Anmäl
2013-08-10 16:07 #4 av: LinaN

Dekoration, halsbandshängen tillsammans med vildsvinsbetar och älgtänder, björnklor och annat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2013-08-16 05:33 #5 av: Tomteslakt

Det säljs lodjursskinn på medeltidsveckans marknad också. Ett stånd precis vid snäckgärdsporten.

Anmäl
2013-08-16 07:02 #6 av: Theiresias

Usch vad hemskt, jag tyckte i och för sig att alla pälsstånd var lika hemska. Med lite undantag för päls som kommer från matdjur. Där har man ju åtminstone använt djuret till något annat än päls. Att döda rävar, lodjur, tvättbjörnar, vargar eller minkar för pälsens skull är bara vedervärdigt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.