Annons:
Etikettallmänt
Läst 2137 ggr
Avalon001
2013-05-12 12:18

medeltidaföreningar i Dalarna?

Någon som här något tips på vilken förening det finns i trakterna här uppe i Dalarna? :)

Annons:
UgglanLofvisa
2013-08-22 18:16
#2

Hej, jag är ny på det här med medeltid men tycker det verkar jätteintressant med re-enacting osv! Jag vill gärna lära känna lite mer folk med med samma intresse och som kanske hållit på längre och kanske kan lära en nykläckt medeltidare som jag… :)

Så jag har samma fråga som Avaloon001, är det någon som vet en aktiv medeltidsgrupp i Dalarna? Det finns ingen i länklistan.

orphidea
2013-08-22 18:28
#3

#2 Ett tips innan du bumpar en gammal tråd är att använda sökfunktionen på forumet. Under listan av aktiva ämnen på startsidan finns redan en tråd som tar upp ämnet om olika grupper, och den tråden är redan postad(av mig) som länk i precis den här tråden. :)

 http://medeltiden.ifokus.se/articles/500c0d51d4ebea3937004295-vikinga-och-medeltidsgrupper-sverige

UgglanLofvisa
2013-08-22 18:54
#4

Jag vet, jag har kollat den länken, och det är jättebra artikel, med massor av intressanta kommentarer. Men det finns ingen grupp i Dalarna där, jag har verkligen letat.
Men det vore konstigt ifall det är helt dött på medeltidsintresserade här, så det var därför jag bara undrade.

orphidea
2013-08-22 19:16
#5

Även om du inte finner ett svar i just den tråden känns det mer relevant att skriva och fråga i den, än att starta sidotrådar :) Att det skulle vara dött i dalarna tror jag verkligen inte, det är bara att fortsätta söka, kanske via facebook och de lajv och medeltidsgrupper som finns där?

UgglanLofvisa
2013-08-22 19:24
#6

Okej, tack! :)

Anledningen till att jag skrev i denna tråden var för att hon/han redan hade frågat Precis det jag ville veta. Men jag håller med om att jag kunde ha frågat i medeltidsgruppstråden :)

Letandet fortsätter…

Annons:
Kijara
2013-08-23 12:33
#7

Hej!

Nu under hösten tänker jag och några kompisar försöka starta upp en förening i dalarna, vi kommer förmodligen att hålla till i Leksand. Du är jättevälkommen att vara med!

JönsR
2013-09-24 09:18
#8

Det finns ett gäng som kallar sig Tängerdalens medeltidsklan. Hasse Eriksson är en person som är med där. Han bodde iaf förr utanför Leksand.

Har dock inga mer uppgifter på dessa.

Det var inte bättre förr. Men det var bättre då än nu! Lipar

Upp till toppen
Annons: