Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1926 ggr
orphidea
2013-05-01 15:10

Klänning som är för liten i bysten

Nu när sommarsäsongen är antågande började jag se över mina gamla plagg, och märkte bland annat att en av klänningarna är alldeles för liten i bysten. Den är i mi-parti och har inte sömnsmån så att jag kan ta i sidorna, inte heller i ryggen. Jag skulle behöva uppskattningsvis tre-fyra cm extra över bysten för att den ska sitta okej igen. Jag har funderat på lite olika varianter av kilar, men har inte kommit på något bra sätt att sätta i dem på.

Någon som haft liknande problem, eller har någon kreativ idé till hur jag ska lösa detta? Eller är det helt enkelt dags för klänningen(som jag tycker hemskt mycket om) att byta till en ny ägare? :/

Annons:
LinaN
2013-05-01 17:54
#1

sätta i snörning istället?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

orphidea
2013-05-01 17:57
#2

Glömde visst skriva att den redan har en befintlig frontsnörning, annars hade det varit ett alternativ.

PogoPedagog
2013-05-01 19:02
#3

Man kanske kan sätta fyrkanter i armhålan? Bara en teori, har inte provat.

Trollhund
2013-05-27 12:10
#4

Nu är det här en gammal tråd men jag svarar ändå.

#3 förslag är nog det enklaste, det som kommer fungera bäst och som är väldigt hk. Det ger också extra rörelsevidd i ärmarna vilket bara är en bonus ^^

orphidea
2013-05-27 21:43
#5

Just tanken med kil i armhålan har satt igång en rejäl tankeprocess och förhoppningsvis en möjlig lösning! Tack för alla svar :)

Upp till toppen
Annons: