Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2444 ggr
Tittioo
2012-12-19 13:08

Patinering

Hejsan, nu var det visserligen ett tag sedan jag höll på så mycket med historisk hantverk och jag patinerade aldrig direkt utan lät det slitas efter hand med användet. Nu håller jag på med ett kortfilmsprojekt, och skulle behöva hjälp. Jag behöver patinera en läder"jacka" ( ni vet en sådan med kort ärm som män i filmer brukar ha över ringbrynja). Mitt egentliga problem är att jackan är svart i grunden, och allt jag hittar om läderpatinering är hur man får ljust läder att bli mörkare, medan jag behöver på mörkt läder att se lite ljusare ut ( på vissa ställen i alla fall) och framför allt med använd. Den ska ju fortfarande vara mörk, dock vill jag att den ska vara lite mindre kolsvart om ni förstår vad jag menar :)

Verkar som att det är många väldigt duktiga hantverkare på den här sidan som dessutom håller på med lajv eller historiskt skapande, så jag tänkte att någon här borde kunna ge mig lite tips :)

Tack på förhand!

(om jag har placerat den i fel forum ber jag om ursäkt, ni får gärna flytta den då :) )

What's the word that's burning in your heart?

Annons:
Hammarskogen
2012-12-20 14:09
#1

Fokucerad värme för sprickor, fint sandpapper och ljus skokräm?

LinaN
2013-01-01 12:58
#2

mjöl/damm för ljusare partier. solblekning

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lillyblossom
2013-01-13 14:01
#3

Hej! Jag vet inte om detta är försent för dig nu men jag känner folk som har gått teaterkostym och därmed kurser i hur man patinerar. Om det fortfarande är aktuellt kan jag fråga dem om du vill.

Upp till toppen
Annons: