Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2371 ggr
eldrött_yrväder
10/11/12, 6:29 PM

Vad göra med tyget?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det beställdes lite väl mycket tyg till ett jobb jag gjorde i somras (fick totalt hjärnsläpp när vi skulle beställa. oops). Så nu sitter jag med 2 tyger där jag inte är jätteförtjust i färgerna och inte i tygkvalitén heller (lite för filtig för min smak). Tygbitarna har inte EXAKT samma strl, men nästan (se bilden). Problemet är att min killkompis (som jag gjorde jobbet åt) och jag ofta tas för ett par, vilket vi inte alls är, så jag vill inte spä på det genom att ha liknande kläder. Jag har funderat på vikingabyxor, men vet inte om det räcker, för det ena (med höga ben, så som jag har förstått att de finska "vikingarna" hade) och manshosor, men till mig, för riktigt kalla vinterkvällar (har ett annat tyg jag ska försöka få ut kvinnohosor på).

Har ni fler idéer, bättre idéer? Jag vill ju inte att det bara ska ligga där :P Jag vill ju göra nåt med det! :D

Annons:
orphidea
10/11/12, 7:05 PM
#1

Jag brukar alltid(känns det som) göra någon form av hätta av mitt spill. Kanske som julklapp till någon annan? (Du var inte jätteförtjust i tyget) :)

Ahnna
10/11/12, 11:11 PM
#2

Gör du ett par raka, smala byxor för att hålla värmen på kalla vinterdagar så räcker tyget. Men inte till pösbyxor.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

eldrött_yrväder
10/12/12, 12:09 PM
#3

#1 Har redan gjort en mipartistruthätta i detta (till beställaren) så vill inte göra en till :(

#2 Hur menar du då? Typ hosor, eller typ moderna att ha under? Om du menar raka medeltida får du gärna visa bild, för då tror jag inte att jag är med på vad du menar.

LinaN
10/12/12, 3:38 PM
#4

Damhosor funkar ypperligt till spillbitar! enda kruxet är att man får lägga dem på skrådden om det finns skrådd att tillgå ^^

#3 tänk tights, hyfsat närsittande byxor som är av enkel modell. Har en tutorial på det nånstans här på sajten ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
10/12/12, 5:01 PM
#5

Jag menar enkla, raka byxor. Raka byxben som sitter lite löst runt benen och lagom mycket vidd i bak så att man kan röra sig och sitta ner utan att byxorna stramar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

eldrött_yrväder
10/12/12, 6:41 PM
#6

#4 Kan du hitta den eller vet vad jag ska söka på? :)

Annons:
LinaN
10/12/12, 9:32 PM
#7

Gå in på artiklar, välj "sömnad" o där vart det ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

eldrött_yrväder
10/14/12, 11:13 PM
#8

#7 Tack för hjälpen

Kom dock på att jag ska ju göra barnkläder i julklapp till mannens systerbarn - det räcker det definitivt till :D

LinaN
10/15/12, 10:51 AM
#9

Barnkläder är aldrig en dum idé! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: