Köp & Sälj

Metallnkappar?

2012-08-25 20:05 #0 av: SHV-Pysen

Sänder ut en liten efterlysning här, så får vi se om den blir lyckad ;)

Jag är på jakt efter metallknappar!

Har tänkt mig ha metallknappar till en cotte jag ska göra. Har läst på flera ställen att det förekom och på årets medeltidsvecka såg jag flera som hade det. De jag fastna för var små, diskreta knappar i metall.

Dessa är inte allt för lätta att få tag på, verkar det som... Letade på marknaden där men hittade bara två ställen som sålde, och dem hade inte den mängd jag behövde (krävs ju nåra till en cotte.) Har letat på nätet också, men inte hittat något ännu.

Jag har tänkt mig att de ska vara små, rundade och släta, max 10 mm stora. Inge krimskrams på, helst. INte för dyra heller, drar iväg väldigt mycket i pris annars, med tanke på mängden!

Någon som vet med sig att det finns någonstans?

Annars får jag använda mig utav tygknappar i alla fall, men tänkte chansa och se om någon visste nå bra ställe, eller person, som säljer.

Ska ut till second hand och tygaffärer och se mig för också, har inte hunnit dit ännu.

Anmäl
2012-08-26 16:56 #1 av: PogoPedagog

Om man har ett billigt second hand i närheten kan man kolla på blusar o liknande oxå, fast dom kanske inte har så många knappar somdu vill ha.

Anmäl
2012-08-26 17:12 #2 av: SHV-Pysen

#1 ja, får lov att göra så också. mina tidigare erfarenheter från knappar från second hand är just att det är lätt att hitta den knapp man vill ha, men det finns oftast bara någon enstaka av den.. :/

Anmäl
2012-08-26 18:36 #3 av: Hyrrokkin

http://armourandcastings.com/index.php

Anmäl
2012-08-26 20:38 #4 av: orphidea

Handelsgillet har en hel drös superfina knappar! Kapitelhusgården och Historiska Fynd likaså :) Googla på företagsnamnen så hittar du!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.