Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3382 ggr
FelisLynx
2012-08-17 21:39

Cothardie bild. Blå klänning med vita små kors på

Har letat överallt på nätet och hittar inte bilden! Nån som har den? Ljusblå Cothardie med små vita kors på. Lägg gärna upp den eller länken!
Tack på förhand!

Annons:
Hyrrokkin
2012-08-18 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det närmsta jag hittar är den här. Rutig och blå, fast antagligen inte vad du söker..

FelisLynx
2012-08-18 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

nej, sorry!

Liknade denna fast med ljusblå botten ocg som snedställda kryss….

Men tack för en fin bild Glad

Fröja
2012-08-21 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

denna kanske?

FelisLynx
2012-08-23 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tackar så mycket allihop!

Hittade den tillslut i Early Manuscripts at Oxford University :)
Letat i månader!

Hade tänkt sy den nu denna regniga sommar, får bli den regniga hösten istället :)

orphidea
2012-08-26 20:48
#5

Nu blev jag nyfiken, hur har du tänkt göra korsen? :)

FelisLynx
2012-08-26 21:54
#6

Återstår att se Glad. Men vad jag har förstått så har det funnits rutiga tyger redan på 1300 talet, och denna verkar ligga på snedden så att säga. Annars får jag väl ta till nålen o broderibrodera ett helt tyg….

Länkar till diskussion om just rutigt tyg

http://histvarld.historiska.se/histvarld/forum/topic.asp?TOPIC_ID=69&SearchTerms=rutig

Gäller  bara att hitta något liknande tyg!…

Tycker iof att den rosa jag la till ovan är himla snygg oxå, där tror jag mer att det kan vara pärlor och ev. band som är dekoren? Men vad vet jag. Kan ju tyvärr bara gissa! Men mycket läckert med pälsfodringen Glad

Annons:
orphidea
2012-08-26 22:52
#7

Jo, rutigt har jag själv sytt så har gjort en del research! Aldrig sett någon sy någon klänning efter den bilden med korsen dock, så blev himla nyfiken. Och har aldrig heller sett ett sådant tyg. Broderi skulle ju bli förbaskat läckert, men vilket jobb…!
Ska bli spännande att se resultatet, fortsätt gärna uppdatera här på forumet hur arbetet fortgår :D

Anthka
2012-08-27 08:54
#8

Nu blir jag nyfiken, vilket manuskript är bilden ifrån? :)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

FelisLynx
2012-08-27 11:49
#9

Hittade länken till boken från historiska världar, Vix la upp den Romance of Alexander.

http://image.ox.ac.uk/show?collection=bodleian&manuscript=msbodl264

FelisLynx
2012-08-27 15:40
#10

http://www.albrechts.se/Library/Pdfer/Anderslindkvist.pdf

Annan kul länk om randiga/rutiga kläder :)

LinaN
2012-08-27 16:27
#11

#6 rutiga tyger finns långt tillbaka i tiden. det är enkelt att göra rutor och ränder, man lägger bara till trådar av andra färger i inslag och varp. så du kan nog räkna med före vikingatiden till o med när det gäller rutiga tyger.

Däremot så kan det ju vara brokadvävt med kryssen, eller applicerat eller broderat. så där har du en utmaning ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: