Annons:
Etiketthantverk
Läst 2091 ggr
Pialinn
8/3/12, 7:04 PM

Brickband åt ett håll

Jag tror inte länken funkar för jag får alltid pt som land, därför tog jag inte med det. Nån kan kanske orda det.

tabletweaving.blogspot

Här anväder de en grej till fiske så linan inte ska sno sej. Kanske inte HK, men lättare att väva ett brickband.

Översättningen är ju inte den bästa, men bilden är ju lätt att förstå.

Fanns annat matnyttigt i den bloggen oxå.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
LinaN
8/3/12, 9:24 PM
#1

Här är länk till inlägget som pialinn menade :)

Har sett det förr och det är tjusigt. fungerar säkert skitbra också, men med 8m varp blir det vääääldigt jobbigt att hålla ordning på ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Leramani
8/4/12, 10:41 AM
#2

Jag har gjort en egen vävstol till brickbandsvävning och att sätta såna öglor som håller änden på varpen funkar knappast, jag vill nog också helst ha lång varp och den rullas upp på en rulle. Däremot kan man sätta nubb som särar varpen bricka för bricka och gör det lättare att väva. Trevliga länkar, man tackar.

De Lapsus Resurgam

Ove-D
8/9/12, 3:58 PM
#3

Är brickbandsvävningstekniken bra beskriven på denna sajt?

LinaN
8/9/12, 7:41 PM
#4

#3 inget fel på den. ^^

kan varmt rekommendera Louise på Spångmurs häfte + CD-skiva i ämnet. Klart värd sina pengar! Man kan ladda ner den direkt från nätet och bränna själv, eller beställa den i fysisk form via hennes hemsida. (gå in på "redskap och häften")

kostar 140 kr oavsett vilken metod man väljer.

alla saker jag köpt via Louise har vart grym kvalité, bra service och sen ska vi inte tala om hur trevligt det är på hennes kurser! :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: