Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 5886 ggr
port513
4/23/12, 10:51 PM

Mönster/mallar till läderarbeten?

Är helt ny på att sy i läder och behöver lite lättare mönster/mallar att lära mig på innan jag kan ge mig på skor.

Vart hittar jag dessa mönster/mallar?

/Henke

Annons:
Ahnna
4/24/12, 7:02 PM
#1

Vad vill du sy för någonting? Glad

Har du aldrig sytt i läder med nål och tråd så rekommenderar jag att du tar några små provbitar och bara övar dig på att syla hål och sy ihop dem. Det kräver lite teknik innan det blir snyggt.

Sedan kan du googla efter mönster, eller köpa av t.ex Slöjd-Detaljer eller Tjäderläder.

Det är lätt att göra egna mönster också. En bältesväska till exempel… Tänk efter hur du vill att din väska ska se ut och vilka delar den ska bestå av. Rita sedan upp bitarna i rätt storlek på papper och klipp ut. Om du är osäker på att bitarna passar ihop så kan du tejpa ihop pappersmallarna och se efter. När du har fått till mönstret som du vill ha det så skär du ut bitarna i läder och påbörjar sömnaden.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

port513
4/24/12, 8:36 PM
#2

Tjena,

Helt grön är jag ju inte men det var ju sedan skolan jag sydde i läder senast ;)

Har beställt ett ark med mönster från Slöjd-Detaljer tillsamans med allt annat jag köpte där.

Köpte spillbitar av både päls, läder och skinn så jag ska kunna göra nått medans jag lär mig ;)

Tackar för tipsen föresten.

/Henke

MagganM
4/25/12, 4:34 PM
Ove-D
7/10/12, 12:03 PM
#4

Här fanns det många möster bland annat på hoser men till SKOR då?

dragonstar
7/10/12, 2:56 PM
#5

Jag tänker sy ett bra skor och vill ochså ha mäster mallar till skor samt ideer om vika material man kan använda.
Vad finns det för andra sätt en att sy skon i skin över sulläder?

Det är så oroligt tungt jobb.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: