Annons:
Etikettallmänt
Läst 2075 ggr
LinaN
2012-04-08 17:48

Har ni vaknat?

Har ni vaknat ur vinterdvalan ännu?

En annan har insett att det knappt är en månad tills Ale 2012! Så nu har jag börjat småpyssla litet allt möjligt till tältet och sambons och min sovplats.

  • Ska sy ett överkast (bara vika in kortändarna och raksy med korta stygn på symaskinen.)
  • sy ett påslakan som redan är nålat så det ska bara sys nu.

Så det är inte alls mycket att sy, eventuellt ska jag sy mig en ny struthätta då jag tröttnat på min gamla. (som jag sydde förra våren inför Ale^^)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Anthka
2012-04-09 07:56
#1

Vaknat? Jag har aldrig riktigt somnat Flört

Jag syr mig en full mansdräkt, brokorna är färdiga och skjortan samt båda jackorna och girdelpursen halvfärdiga.

Jag borde sy lite på ett par tabarder och ett par byxor, sy färdigt makens bälte och slå i ströningarna på mitt bälte. Och så hinna sy den där pälsfodrade struthättan inför årets event (framför allt mtv, jag frös så mycket förra året).

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
2012-04-09 19:39
#2

Går i vågor det där, men rätt så vaken har jag ändå varit! nästan klar med både ett gardekors och en struthätta i mi-parti. Bara fållning kvar, oftast där det dör ut… Tog för nån vecka sedan upp ett gammalt projekt, en grön burgundisk klänning. Är inte alls nöjd med den och fick sy om den alldeles för många gånger och nu är den riktigt tajt över armarna. Jag kan inte hålla båda armarna vågrätt rakt fram samtidigt :p så ska man sträcka sig efter nått så får man ta en hand i taget ;) men vill man vara fin får man lida pin, har jag hört. Det är inte så jättemycket kvar på den, så tänkte avsluta det och ha den någon gång den här säsongen, och så satsar jag på en ny tills nästa år istället. Såna konsekvenser man får ta när man lever efter budskapet "hur svårt kan det va" och syr helt utan mönster och tidigare erfarenhet ;)

LinaN
2012-04-09 21:44
#3

Det blev att man började slynga ett nytt band med 4 trådar, sydde om en gammal klänning från lajv-tiden (mönster sophias atalje, figurskuren med klockärm) till en vikinga hängsleklänning  som vår nyaste nybörajare ska få låna. Sen har jag gjort en kudde och ska sy en till.

Men imorrn blir det kirurgen o laga mitt korsband för andra gången, så det blir mycket vila och stillasittande jobb de närmaste dagarna så jag har tid att sy ;)

Har ju ett antal meter brickband som ska vävas klart också ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2012-04-11 19:33
#4

Just nu står tältsömnad (med feta bokstäver) på agendan. Idag klipttes alla bitar till och imorgon börjar stora sömnaden. Som tur är så är tygbredden enorm så det blir inte så många sömmar att sy.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2012-04-16 22:14
#5

Jag syr som en tokig just nu, var på SCA-event i helgen som var och hann inte riktigt klart med det jag skulle ha på mig där. Så nu väntar nästa event om 4 veckor och då SKA jag ha nya kläder!

Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: