Annons:
Etiketttv-film
Läst 2355 ggr
Ahnna
2/2/12, 11:59 AM

Filmtips: Faintheart

Genre: drama/komedi

I rollerna:
Eddie Marsan - Richard
Ewen Bremner - Julian
Tim Healy - Geoff
Paul Nichols - Gary
Jessica Hynes - Cath
Bronagh Gallagher - Maggie

Story: Richard och Julian är med i ett sällskap som reenactar vikingatid och framförallt stora fältslag. Richards fru får nog av barnsliga lekar och det faktum att Richard alltid glömmer viktiga saker (svärfaderns begravning, t.ex.) och begär därför skilsmässa. Filmen handlar om Richards kamp för att återfå sin fru och laga förhållandet mellan sig själv och sonen, samt ge sonens idrottslärare på nöten. Mitt i allt det vuxna begär vikingarna att Richard ska vara med i århundradets fight mellan deras egna gäng och ett rivaliserande reenactorgäng. Richards bästa kompis Julian bor med sin mamma och har bara tid för Star Trek och vikingaslag, men lyckas ändå träffa någon på internet som verkar vara en äkta själsfrände, men som resulterar i att han arresteras för misstänkt pedofili.

Det är en film om äkta romantik, att slåss för det man har kärt med vikingatida vapen, relationer människor emellan och nörderi. Mycket nörderi.

Jag tycker att den är lättsmält och ganska kul, men med ett djupare budskap än att nördar alltid kommer vara nördar. Sevärd för oss som förstår passionen för historia.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Loviz
2/2/12, 1:30 PM
#1

Den är heeelt underbar!!! en av mina favo filmer det senaste :)

Upp till toppen
Annons: